Aki mindig „elég közel volt” – megnyílt a világ első, állandó Robert Capa életmű-kiállítása
New York és Tokió mellett Budapest lett Friedmann Endre, vagy ahogy a világ ismeri, Robert Capa hagyatékának legfontosabb őrzője.
New York és Tokió mellett Budapest lett Friedmann Endre, vagy ahogy a világ ismeri, Robert Capa hagyatékának legfontosabb őrzője.
A Capa Központban május 27-ig megtekinthető kiállítás főbb díjait nem a hazai napi politika vitte el.
A budapesti zsidó családban született művész az 1920-as években Franciaországba emigrált. Munkái a Mai Manó Házban láthatók vasárnapig, május 14-ig.
A Párizsból hazakerült képzőművészeti és fotográfiai gyűjtemény zömében konkrét és geometrikus művészetet vonultat fel. Az állandó kiállítás címe: Európa összeköt.
Az 1920-as években kivándorolt magyar művészeknek adott biztonságos alkotóhelyet a kozmopolita, modern Berlin. Munkáikat fogta össze a német fővárosban, a Berlinische Galerie-ben, a Magyar Modern – Magyar művészet Berlinben 1910–1933 című nagyszabású kiállítás.
Emberközpontú, a történelmi események mögött a társadalmi összefüggéseket, igazságtalanságokat kereső képeivel lett világhírű az észt szérmazású fotográfus.
A díjazott az életmód változásait dokumentálja.
1840. augusztus 29-én készül a Budai várról ez első dagerrotípia, ezt a dátumot választották a magyar fotográfia napjának. A fotográfia történetében jelentős szerepe volt magyar felfedezőknek.
Valaki hamisítványt rakott a helyére.
A lengyel Łódź városának panelházairól és környékéről készített fotóit állította ki a Budapest Fotófesztivál részeként a K11 Művészeti és Kulturális Központban Olajos Ilka, a MOME mesterszakos fotográfus hallgatója. A munka azonban nemcsak egy erasmusos projekt, hanem egy jóval nagyobb portfólió része volt, Olajos Ilka ugyanis évek óta fotózza a budapesti panelházakat is, képeivel megjelenítve a lakótelepek nosztalgikus hangulatát és különleges formaiságát. Panelházakról és lakótelepekről szóló cikksorozatunk részeként kiállítása zárónapján beszélgettünk a fiatal fotográfussal.
A megszokottól eltérő anyagokkal és eljárásokkal dolgozó fotóművészek alkotásaiból nyújt változatos körképet a Budapest FotóFesztivál zárókiállítása.
Évtizedek óta örökíti meg fényképezőgépével a világ strandjait és strandolóit a brit Martin Parr, akinek fürdőzős fotói egyszerre viccesek és szociálisan érzékenyek. Képeiből a Műcsarnokban nyílt kiállítás a Budapest FotóFesztivál programsorozat részeként.
Madeleine Millot-Durrenberger budapesti tárlata a Mai Manó Házban rejtett önvallomás.
Sokszor elgondolkodik, mi történt volna, ha nem hagyja ott az egyetemet, vagy,ha emigrál 1956-ban. Mint mondja, a döntés meghozatalának pillanatában nem vagyunk tisztában a következményekkel. Egy biztos, ha nem látja előre a jövőt, akkor is a fotográfiát választotta volna szakmájául. Keleti Éva soha nem bánt meg semmit. Érzése szerint mindig azt cselekedte, amit kellett. Élete kilencven éve olyan volt, mintha egy pillangó hátán repülte volna végig. Ez a repülés élmények és elismerések sokaságát adta, és persze ő is visszaadhatott ebből valamit. Hozzájárult ahhoz, hogy a 20. század második felének színházi világa és szereplői ne essenek ki a köztudatból.
A nonprofit vállalkozás első nagy dobása egy 333 fényképes válogatás volt a Fortepan kincseiből, de indulnak az új projektek is.
Augusztus 18-án ünnepli 90. születésnapját Keleti Éva Kossuth-, Balázs Béla- és Prima Primissima díjas fotóriporter, érdemes és kiváló művész, a magyar fotográfia nagyasszonya.