Terminátorrá változtatott emberek szerelik össze a Fordokat
A kék ovális emblémás gyártónál dolgozók mostantól robotizált segítséggel végezhetik munkájukat.
A kék ovális emblémás gyártónál dolgozók mostantól robotizált segítséggel végezhetik munkájukat.
A második legnagyobb amerikai autógyártó Michigan államban, Wayne városában lévő üzemében leállítja a Ford Focusok gyártását: a népszerű modelleket hamarosan Kínában fogják összeszerelni.
„Vegyél Amerikában gyártott termékeket, alkalmazz amerikai munkaerőt!” – üzente beiktatási beszédében Donald Trump a fogyasztóknak és a vállalkozóknak. Egyszóval valamennyi honfitársának. De miközben ezek a szavak elhangzottak, 50 tonnányi divatcikk hajózott Kínából amerikai kikötők felé.
Carlos Ghosn ezúttal Yokohamából üzent, ahol egy gazdasági fórumon vett részt. Ghosn a Nissanon kívül már nem csak a partner Renault, hanem a Mitsubishi vezére is, a két japán cég de facto egybeolvadása után.
A Volkswagen (VW) német autógyártó csoport és két beszállító vitája miatt hétfőtől legkevesebb egy hétre felfüggesztik az egyik legnépszerűbb európai autótípus, a Volkswagen Golf gyártását a VW wolfsburgi és zwickaui üzemében és kényszerszabadságra küldik a dolgozókat.
A nagy amerikai repülőgépgyártó fokozatosan készíti fel a repülés szerelmeseit a fájdalmas döntésre. A Boeing vezérkara egy, az amerikai tőzsdei felügyeletnek címzett hivatalos levelében jelezte: lehet, hogy hamarosan befejezik a B-747-es típus gyártását.
Rohamosan zárkóznak fel a kínai bérek a fejlettebb államok munkavállalóinak kereseteihez. Egyes gazdagabb kínai régiókban az óránkénti nettó minimálbér már magasabb, mint a magyar. Egy-két év, és már havonta is többet visz haza egy kínai munkás a fejlettebb tartományokban, mint egy magyar minimálbéres. Ahol jobban keresnek a kínaiak, ott a megélhetés is többe kerül. Ha a kínai bérszinttel versenyez Magyarország, akkor ez egy olyan spirálba visz minket, mellyel nem tudunk fejlettségi szintet ugrani. Ráadásul Kína is egyre inkább az innovációra, fejlesztésre helyezi a hangsúlyt, miközben hazánk azokra a szektorokra nyomul rá, amelyeket a világ legnépesebb állama már kiebrudal az országból.
Véget ér a legendás Tu-154-es szovjet-orosz sugárhajtású utasszállító repülőgép gyártásának története: a szamarai Aviakor gyár a védelmi minisztériumnak szállítja le az utolsó darabot.