Terminátorrá változtatott emberek szerelik össze a Fordokat
A kék ovális emblémás gyártónál dolgozók mostantól robotizált segítséggel végezhetik munkájukat.
A kék ovális emblémás gyártónál dolgozók mostantól robotizált segítséggel végezhetik munkájukat.
A második legnagyobb amerikai autógyártó Michigan államban, Wayne városában lévő üzemében leállítja a Ford Focusok gyártását: a népszerű modelleket hamarosan Kínában fogják összeszerelni.
Egy meg nem nevezett olasz beszállító miatt nem tudnak termelni.
„Vegyél Amerikában gyártott termékeket, alkalmazz amerikai munkaerőt!” – üzente beiktatási beszédében Donald Trump a fogyasztóknak és a vállalkozóknak. Egyszóval valamennyi honfitársának. De miközben ezek a szavak elhangzottak, 50 tonnányi divatcikk hajózott Kínából amerikai kikötők felé.
A Tesláé a világ (leendő) legnagyobb akkumulátorgyára, ami még közel sincs 100 százalékos állapotban, de már készülnek benne az első akkumulátorcsomagok.
Carlos Ghosn ezúttal Yokohamából üzent, ahol egy gazdasági fórumon vett részt. Ghosn a Nissanon kívül már nem csak a partner Renault, hanem a Mitsubishi vezére is, a két japán cég de facto egybeolvadása után.
A Samsung Electronics dél-koreai vállalat kedden egy nap alatt elveszítette piaci tőkeértékének 8 százalékát, miután bejelentette, hogy a továbbra is fennálló biztonsági kockázatok miatt világszerte leállítja a Galaxy Note 7 okostelefonok eladását, és megszünteti a készülékek gyártását.
Milyen szerepet játszott a kábítószergyártás a második világháború történetében? Mi lett a következménye annak, hogy a szövetségesek lebombázták a német gyógyszergyárakat? Ezt a kérdést is feszegeti Norman Ohler német író The Total Rush című könyvében.
A Volkswagen (VW) német autógyártó csoport és két beszállító vitája miatt hétfőtől legkevesebb egy hétre felfüggesztik az egyik legnépszerűbb európai autótípus, a Volkswagen Golf gyártását a VW wolfsburgi és zwickaui üzemében és kényszerszabadságra küldik a dolgozókat.
A nagy amerikai repülőgépgyártó fokozatosan készíti fel a repülés szerelmeseit a fájdalmas döntésre. A Boeing vezérkara egy, az amerikai tőzsdei felügyeletnek címzett hivatalos levelében jelezte: lehet, hogy hamarosan befejezik a B-747-es típus gyártását.
A kínai cégek megháromszorozzák, évi 100 ezerre növelik az ipari robotok gyártását 2020-ra.
Új menetrend szerinti forgalomban használatos utasszállító repülőt épített egy japán vállalat. A szigetországban erre utoljára 50 éve volt példa.
Rohamosan zárkóznak fel a kínai bérek a fejlettebb államok munkavállalóinak kereseteihez. Egyes gazdagabb kínai régiókban az óránkénti nettó minimálbér már magasabb, mint a magyar. Egy-két év, és már havonta is többet visz haza egy kínai munkás a fejlettebb tartományokban, mint egy magyar minimálbéres. Ahol jobban keresnek a kínaiak, ott a megélhetés is többe kerül. Ha a kínai bérszinttel versenyez Magyarország, akkor ez egy olyan spirálba visz minket, mellyel nem tudunk fejlettségi szintet ugrani. Ráadásul Kína is egyre inkább az innovációra, fejlesztésre helyezi a hangsúlyt, miközben hazánk azokra a szektorokra nyomul rá, amelyeket a világ legnépesebb állama már kiebrudal az országból.
A Reuters értesülései szerint a CLA modell 2018-as újratervezésekor a típus gyártását Magyarországról egy újonnan nyíló mexikói üzembe helyezhetik át. A Napi Gazdaságnak a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. csak annyival kommentálta az állítást, hogy a kecskeméti Mercedes-Benz-gyár döntő szerepet tölt be az új kompakt autók gyártásában.
A Brazíliában gyártott személyautók négyötöde nem kellően biztonságos: az európai törésteszteken a maximálisan lehetséges öt csillagból csak egyet kapna. A latin-amerikai ország ugyanakkor ontja a kocsikat, már csak azért is, mert belső autópiaca a negyedik legnagyobb a világon.
Véget ér a legendás Tu-154-es szovjet-orosz sugárhajtású utasszállító repülőgép gyártásának története: a szamarai Aviakor gyár a védelmi minisztériumnak szállítja le az utolsó darabot.
A gyártást nem állította le a Boeing, de a megrendeléseket egyerlőe nem teljesíti. A gépekkel kapcsolatban az elmúlt egy hétben több meghibásodást jeleztek az Egyesült Államokban és Japánban.
Még ebben a negyedévben LED-lámpák gyártását kezdik meg a General Electric Lighting nagykanizsai gyárában – jelentette be Phil Marshall, a GE regionális elnök-vezérigazgatója pénteken, Budapesten. A LED-ek gyártásához a GE zalaegerszegi gyára szállítja majd az alkatrészeket.