Hagyj fel minden reménnyel a magyar használtautó-piacon, ha baj van? – második rész
Használtautó-vásárlási történetünk második fejezete, egyben a happy nélküli vég, amelyben a két rossz megoldás közül a kevésbé rossz a jó.
Használtautó-vásárlási történetünk második fejezete, egyben a happy nélküli vég, amelyben a két rossz megoldás közül a kevésbé rossz a jó.
A következő történet sajnálatos tanulságai mellett leginkább a számtalan kérdésről szól. Kiderül belőle, hogyan lehet a legnagyobb elővigyázatosság mellett is belesétálni többmilliós csapdákba a magyar használtautó-piacon és ha baj van, mennyire minimálisak a lehetőségeink, hogy ne irtózatos buktával kecmeregjünk ki belőle.
Ugyanakkor az is igaz, hogy a keleti preferenciák felé is húzunk, mert annak ellenére, hogy a ferdehátú autókat keressük elsősorban, de utána második a szedán forma, ami inkább az orosz, török piac kedvence.
Áprilisban első ízben fordult elő, hogy egyetlen hónapban több mint 12 ezer használt autót regisztráltak az országban. Viszont egyre idősebb kocsikat hoznak.
Folyamatosan nő az adásvételek száma, és az átlagár is. 2016 első negyedévében is töretlenül emelkedik a használtautó-index.
Évről évre jelentősen élénkül a használtautó-piac tavaly 22 százalékkal több autó forgott a vevők között, mint egy évvel korábban. Az átlagár év végére elére az 1,67 millió forintot.
A tavalyinál jóval több használt autót hoztak be idén az országba, ráadásul egyre öregebbeket, de az idő előrehaladtával csökkent a lendület, minden bizonnyal a 310 forint fölötti euróárfolyam miatt.
A Volkswagen csoport világmárkává fejleszti a használtautó-üzletágat, Magyarországon a már működő rendszer újul meg, és Das Weltauto néven 38 kereskedéssel alkot értékesítési hálózatot - jelentette be Horváth Zoltán, a Das WeltAuto márkaigazgatója szerdán Budapesten egy sajtótájékoztatón.
Ebből a korosztályból van a legtöbb hirdetés is. Gyorsabban kelnek el a meghirdetett járművek idén: a tavalyi 36 helyett átlagosan 24-25 nap alatt sikerül eladni egy személyautót.
Megérett a külföldi munkavállalásról, vagy továbbtanulásról szóló döntés. De mit vállalunk, ha autónkat is külföldre akarjuk költöztetni és mivel számoljunk, ha mégsem?
Nagy az érdeklődés a magyarországi használt autók iránt, az olcsóbbakat a szerb kereskedők viszik, a drágább, fiatal járműveket a németek - ismerteti elemzésében a Weltauto.
Gyenge összteljesítményére hivatkozva átmenetileg abbahagyja tevékenységét Magyarországon az egyik legnagyobb térségi használtautó-kereskedő hálózat, az AAA Auto Group.