Ne dőljön be, már megint 15 nap sötétséggel riogatnak, most novemberre ígérik
Egy 2015-ben már elterjesztett híresztelés kapott ismét szárnyra, a készítők csak a dátumot módosították benne. Jön a teljes sötétség – mondják épp ők.
Egy 2015-ben már elterjesztett híresztelés kapott ismét szárnyra, a készítők csak a dátumot módosították benne. Jön a teljes sötétség – mondják épp ők.
Sokszor fárasztó lehet a kamuhíreket osztó ismerőseink aktivitása, és folyton helyreigazítani sem egyszerű őket. De vannak érvek amellett, hogy mindezek ellenére se töröljük őket.
Nem ritkán a legnagyobb vállalatok nevével visszaélve igyekeznek plusz betevőre szert tenni ismeretlenek, akik kamuoldalakon hirdetnek kihagyhatatlan játékokat – a gyors haszonszerzés ígéretével. Legutóbb a Tesco, a Telekom és a Penny Market járt így. De hogyan ismerhetjük fel az átverős (Facebook-)oldalakat, és tehetünk-e bármit, ha már belesétáltunk a gyakran gátlástalan módszerektől sem visszariadó csapdákba?
Rengeteg kamuhíreket ontó oldal létezik, tömegek átverését pedig csak úgy lehet megakadályozni, ha a netezőknek megtanítjuk, hogyan különböztessék meg a valódi és kitalált híreket. Erre jó példa ez a Tinder-szerű játék.
Ismét átverés terjed a Facebook-felhasználók között. Ezúttal szerencsére minimális figyelmesség is elég ahhoz, hogy kiszúrja az ember: ez átverés.
Új lehetőség jelent meg a Facebookon a mostanában (sajnos/szerencsére) nagy figyelmet kapó hamis hírek jelentésére. A legtöbbet akkor teszünk a köz érdekében, ha megfelelő helyeken sűrűn nyomogatjuk.
Több álhír is keringett az elmúlt hetekben a közösségi oldalakon. Érdekes módon a címbéli, zuckerberges eset például – egy hibának köszönhetően – tényleg igaz volt. De volt több más dolog is, amivel sokakat megvezettek novemberben.
Nem (csak) azért terjednek gyorsan a kamu hírek a Facebookon, mert rosszindulatú emberek szándékosan terjesztenék őket. Persze gyakran így indul a sztori, de aztán jön az egyszeri facebookozó, aki bebizonyítja, hogy a pokolba vezető út is jóakarattal van kikövezve.
Propaganda céljából vagy szimplán csak pénzért: programozott, fáradhatatlan robotok és kiirthatatlan hírhamisítások befolyásolják a közvéleményt több országban is.