Szlovákiában terjeszkedik a magyar szőnyegkereskedő
Szlovákiai franchise partnereket keres a Diego magyar szőnyegkereskedő társaság honlapján. A vállalat tervei szerint öt szlovákiai városban nyitna üzletet.
Szlovákiai franchise partnereket keres a Diego magyar szőnyegkereskedő társaság honlapján. A vállalat tervei szerint öt szlovákiai városban nyitna üzletet.
A vidéki városok között nagynak számító, 76 ezer négyzetméteres kiskereskedelmi területével és vásárlóerejével Győr kiskereskedelmi piaca a magyar regionális városok közül az egyik legérettebb és legstabilabb. Ebben nagyon sokat számítanak a Szlovákiából átjáró bevásárlóturisták, akiknek a gyenge forint miatt nagyon megéri itt vásárolni.
A leggazdagabb szlovákiai régió közelsége és a gyenge forint komoly mértékben segíti a győri bevásárló-turizmus erősödését és ezen keresztül a megyeszékhely kiskereskedelmének növekedését. A Portfolio.hu által idézett tanulmány szerint a vidéki városok között nagynak számító győri kiskereskedelmi állomány már így is a magyar regionális városok közül a legérettebb és legstabilabb.
Feladta az elemzőknek a leckét a kiskereskedelmi forgalom áprilisi alakulása (a márciusi növekedés után erőteljes visszaesés mutatkozott), így a következő hónapokra még trendprognózist is rendkívül nehéz lenne adni. Korábban a fogyasztás 1-2 százalék közötti csökkenésével számoltak az elemzők, a kormányzat 1,4 százalékos visszaesésre számít. Egyes elemzések 2 százaléknál nagyobb zsugorodással kalkulálnak 2012-re, de a márciusi és áprilisi adat arra enged következtetni, hogy még komoly meglepetések érhetik a piacot.
Megkezdődött a nyári árleszállítás, az akciós kínálat azonban az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint kisebb lehet a kiskereskedők és a fogyasztók lapos pénztárcája miatt - írja a hétfői Napi Gazdaság.
Optimista várakozásokról számolt be a Hajdu cégcsoport első embere, prognózisuk szerint 2012-ben az árbevételük 15 százalék körüli növekedését mutatja.
Folytatódott a Bónusz Brigád dinamikus növekedése, így az év első öt hónapját piacvezető pozícióban zárta a magyar tulajdonú társaság. A társaság idén a tavalyi forgalmának megduplázását tervezi.
A kereslet visszaesése erősen megtizedelheti az alkalmazkodni képtelen ajándékboltokat, ezt erősíthetik az emelkedő bérleti díjak és az elavult termékkínélat is.
A tavalyi bővülésnél is nagyobb, a húszmilliárd forintot is meghaladó forgalomemelkedésre számítanak idén az online kereskedők. Jön a magyar piacra a szakma mamutja, az Amazon.com is.
Stratégiai szerepet szán a jövőben a saját márkás termékeinek a magyar piacon a Praktiker. A korábbiak helyét a már meglévő Budget és újként a Praktiker, mint saját márka veszi át. A döntés célja a racionalizálás és a Praktiker márka erősítése.
Megszűnik a diszkriminatív árazás például a tej, a tőkehús, a vágott baromfi, a zöldség és gyümölcs termékek kereskedelmében a hétfőn elfogadott és a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) által is támogatott, a tisztességtelen forgalmazói magatartás tilalmáról szóló törvénymódosításnak köszönhetően. Az úgynevezett polcdíj is - ezt azért kérték a beszállítóktól, hogy meghatározott helyre kerüljön az áru az üzletben.
A gazdasági válság elhúzódásának egyik jele, hogy a kiskereskedelmi forgalom az unió tagországaiban tavaly 1,9 százalékkal esett vissza, de a legfrissebb Eurostat adatok szerint áprilisban is 1,1 százalékos volt a csökkenés havi szinten. Ezzel szemben az e-kereskedelem mintegy 10 százalékkal bővült tavaly, és az előrejelzések szerint a válság ellenére további növekedés várható ebben a szektorban. Magyarországon négy év alatt háromszorosára nőtt az online kiskereskedelem forgalme.
Vegyesen teljesítettek 2011-ben a hazai hipermarketláncok: az Auchan-Cora-páros veszteségével szemben a Tesco vélhetően nyereséget mutatott fel, de az eltérésben adóoptimalizációs megoldások is szerepet játszhattak. Bár sem nem hipermarket-, sem nem diszkontlánc, megnéztük a Spar számait is: a veszteség meghaladta a 2010-est.
Új internetes fmcg-áruház indult, az üzemeltető a hiper.hu címen, a vállalkozás stratégiai partnere a Népszabadságot is kiadó Ringier. A webáruház egyelőre béta verzióban érhető el.
Gyenge negyedévet zárt a Tesco hazai piacán, elemzők kíváncsian várják, mit hoz ki az áruházlánc beígért nagy fejlesztési tervéből. Állítólag milliárdos terjeszkedésről van szó, de nem tudni, hogy mikor és milyen tempóban.
A román kormány szerdai ülésén sürgősségi rendeletben visszavonta azt a jogszabályt, amely az ezer négyzetmétert meghaladó kereskedelmi egységek építését korlátozta.
Leadták 2011-es eredmény- és mérlegbeszámolóikat a hazai diszkontláncok is. Az eddig ismert számok alapján a legnagyobb tempóban az Aldi növelte forgalmát, miközben a Profi piaci súlya csökkent. A Lidl Magyarország Bt. adataira július végéig várni kell, üzleti éve nem egyezik a naptári évvel − márciustól februárig tart.
A Rossmann Magyarország Kereskedelmi Kft. az elmúlt csaknem két évtized alatt tekintélyes növekedést ért el a hazai piacon, a társaság eredménye azonban stabilan negatív.
Akár bezárással is büntethetik a fogyasztókat rendszeresen megkárosító multiláncokat. A cél, hogy a fogyasztók ugyanolyan minőségű árut kapjanak, mint nyugat-európai társaik.
Görögországban jelentősen csökkentek a kiskereskedelmi eladások márciusban, mert a kormány megszorító intézkedéseinek hatására a lakosság visszavett kiadásaiból.