#kiskereskedelem






Jön a Praktiker márka a barkácspiacra
 

Jön a Praktiker márka a barkácspiacra

Stratégiai szerepet szán a jövőben a saját márkás termékeinek a magyar piacon a Praktiker. A korábbiak helyét a már meglévő Budget és újként a Praktiker, mint saját márka veszi át. A döntés célja a racionalizálás és a Praktiker márka erősítése.

hvg.hu hvg.hu

Megszűnik a polcdíj a hazai üzletekben
 

Megszűnik a polcdíj a hazai üzletekben

Megszűnik a diszkriminatív árazás például a tej, a tőkehús, a vágott baromfi, a zöldség és gyümölcs termékek kereskedelmében a hétfőn elfogadott és a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) által is támogatott, a tisztességtelen forgalmazói magatartás tilalmáról szóló törvénymódosításnak köszönhetően. Az úgynevezett polcdíj is - ezt azért kérték a beszállítóktól, hogy meghatározott helyre kerüljön az áru az üzletben.

MTI MTI

Robban az e-kereskedelem
 

Robban az e-kereskedelem

A gazdasági válság elhúzódásának egyik jele, hogy a kiskereskedelmi forgalom az unió tagországaiban tavaly 1,9 százalékkal esett vissza, de a legfrissebb Eurostat adatok szerint áprilisban is 1,1 százalékos volt a csökkenés havi szinten. Ezzel szemben az e-kereskedelem mintegy 10 százalékkal bővült tavaly, és az előrejelzések szerint a válság ellenére további növekedés várható ebben a szektorban. Magyarországon négy év alatt háromszorosára nőtt az online kiskereskedelem forgalme.

hvg.hu hvg.hu

Mit tud a Tesco, amit a többiek nem?
 

Mit tud a Tesco, amit a többiek nem?

Vegyesen teljesítettek 2011-ben a hazai hipermarketláncok: az Auchan-Cora-páros veszteségével szemben a Tesco vélhetően nyereséget mutatott fel, de az eltérésben adóoptimalizációs megoldások is szerepet játszhattak. Bár sem nem hipermarket-, sem nem diszkontlánc, megnéztük a Spar számait is: a veszteség meghaladta a 2010-est.

hvg.hu hvg.hu


Nagy dobásra készül a Tesco
 

Nagy dobásra készül a Tesco

Gyenge negyedévet zárt a Tesco hazai piacán, elemzők kíváncsian várják, mit hoz ki az áruházlánc beígért nagy fejlesztési tervéből. Állítólag milliárdos terjeszkedésről van szó, de nem tudni, hogy mikor és milyen tempóban.

hvg.hu hvg.hu






A hiperek a vegyiárupiacot is lenyelik
 

A hiperek a vegyiárupiacot is lenyelik

Közel 310 milliárd forint a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok éves piaca. Idén az első négy hónapban a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok bolti forgalma értékben 2 százalékkal emelkedett, mennyiségben 2 százalékkal csökkent.

hvg.hu hvg.hu

Senki sem vesz háztartási gépet
 

Senki sem vesz háztartási gépet

A háztartási gépeket előállító és forgalmazó vállalkozások lehetnek az idén várhatóan 2,7 százalékkal csökkenő lakossági fogyasztás vesztesei, ugyanis egyes termékcsoportok iránt már az év első hónapjaiban is 10 százalékkal esett a kereslet. A hipermarketekkel küzdő, kis alapterületű műszakicikk-üzleteket különösen rosszul érinti majd a gyorsan zsugorodó fogyasztás.

hvg.hu hvg.hu


A nyár közepén tűnik el végleg a Cora
 

A nyár közepén tűnik el végleg a Cora

A Cora márkanév magyarországi használatának joga a nyár közepén leját, így legkésőbb addig kell átfesteni és átnevezni az áruházakat. A Cora felvásárlásával az Auchan árbevétele megközelítheti a 300 milliárd forintot, de még ezzel sem jelent semmiféle fenyegetést a vezető Tesco–CBA–Coop hármas pozícióira.

hvg.hu hvg.hu