Nem bírt már enni a sok lenyelt műanyagtól egy Norvégiában felboncolt bálna
A bálnát azért lőtték ki, mert sokszor a parthoz úszott, de a boncoláskor elállt a kutatók szava.
A bálnát azért lőtték ki, mert sokszor a parthoz úszott, de a boncoláskor elállt a kutatók szava.
A város szerint az erőmű meghamisította a környezetszennyezéssel kapcsolatos jelentéseket, ezért be is perelik és kártérítést követelnek a cégtől.
Egy amerikai és egy német kutató konkrét példával igyekezett illusztrálni, hogy a klímaváltozás, a széndioxid kibocsátás okozta felmelegedés nem szobatudósok zavaros teóriája.
Egy szódáscéget megihlette a Trónok harca sorozat egyik jelenete, amelyben egy város előtt kell megalázkodnia bűneiért az egyik karakternek. A szódások ugyanezt a sorsot szánnak azoknak is, akik PET-palackos vizet emelnek le a boltok polcairól.
Egy elég rendesen összerakott alkalmazásban lehet kikeresni, mennyire is környezet károsító valójában egy autó.
Mintha Torgyán József patakvéres jóslata vált volna valósággá Szibériában, a valóság azonban közel sem ilyen vicces: egy bányászati cég környezetszennyezése állhat a furcsa változás hátterében.
És persze azért mérgező a tenger, mert az ember azzá tette: a benne lebegő mikroszkopikus műanyagrészecskékről kiderült, hogy méregtartalmuk háromszor-négyszer akkora, mint a környezetükben lévő üledéké. A műanyagok különböző forrásokból, egyebek mellett kozmetikai termékekből származnak, amelyeket a vizek tisztításakor nem lehet kiszűrni.
Rákkeltő vegyület oldódik ki a vízbe szórt műanyaghulladékból.
A brit asztrofizikus Larry King műsorában nyilatkozott. Évekkel ezelőtt "a szennyezés és a túlnépesedés miatt aggódtam. Azóta csak rosszabb lett a helyzet" – mondta. Stephen Hawking szerint fontos, hogy megregulázzuk a mesterséges intelligenciát.
Az olajmaradványok, az égő olajmezőkből származó korom és a fúróiszap káros anyagai csak nagyon lassan ülepednek le a tengerfenékre a Mexikói-öbölben 2010-ben történt olajkatasztrófa után. A folyamatról a Proceedings szaklapban mutatta be tanulmányát egy nemzetközi kutatócsoport.
A Fővárosi Önkormányzat a korábbinál sokkal több autót sorolna abba a járműkategóriába, amelynek szmogriadó esetén megtiltanák a közlekedését. Az öreg autók veszélyben vannak.
A veszélyes hulladékok elszállítását követően a "tényfeltárás időszaka" kezdődik meg: meg kell nézni, mi maradt még a telephelyen, a talajban és a környezetben. Az elszállítatás költségének mintegy tizedébe kerül majd a tényfeltárás a kormány becslése szerint.
A Greenpeace szerint érvényes engedély nélkül kezel a TKV veszélyes hulladékot, ezért felszólították az illetékes kormányhivatalt, hogy tiltsák meg a a cég Almásfüzitőn végzett hulladékkezelési tevékenységét.
A Greenpeace a budapesti Illatos úthoz közeli épületekben található háziporból vett mintákban háromféle szennyező anyagot is kimutatott, amelyek közül kettő szinte biztos, hogy a volt Budapesti Vegyiművek (BVM) területéről juthatott ki. A Greenpeace mintavétele nem reprezentatív.
Kövér László házelnök szerint a természet rendje nem tartható fenn a társadalom rendje nélkül.
Jelenlegi ismereteink szerint akár 11 millió autóba is kerülhetett az EA189-es kódjelű négyhengeres dízelmotorok valamelyike, amelyeken csaló szoftver futott a környezetvédelmi mérések kijátszására. A kellemetlen ügy egyre jobban behálózza az óriásvállalat minden egységét.
Közel félmillió autót kell visszahívnia a Volkswagennek, miután kiderült, hogy a német autógyár olyan szoftverrel szerelte fel négyhengeres Volkswagen és Audi dízeljárműveit, amelyek csak a környezetvédelmi ellenőrzések során produkálnak megfelelő eredményt, a hétköznapokban viszont a megengedettnél akár negyvenszer több káros anyagot eregetnek a levegőbe.
Közzétette a ferencvárosi önkormányzat azt a jelentést, ami az Illatos úti szennyezésről készül. Csütörtökön az RTL Klub híradójának még azt mondta Bácskai János ferencvárosi fideszes polgármester, hogy azért nem nyilvános a jelentés, mert nem akarnak pánikot kelteni, de amúgy nincs veszélyhelyzet.
A még megmaradt szemét elszállítására gyorsított közbeszerzési eljárást hirdettek meg, az összes hulladék elszállítása előreláthatólag 6-9 hónapon belül fog csak befejeződni.
A közvetlen veszélyt jelentő 991 hordó veszélyes hulladékból 753 hordót, mintegy 122 tonnát május 26-ig már elszállítottak a szakemberek az Illatos útról – közölte a Pest Megyei Kormányhivatal Sajtóosztálya szerdán.