#közlekedés








30-as sebességhatár, céges biciklik és bringás sztrádák: elolvastuk, mit tervez a kormány a Nemzeti Kerékpáros Stratégiában
 

30-as sebességhatár, céges biciklik és bringás sztrádák: elolvastuk, mit tervez a kormány a Nemzeti Kerékpáros Stratégiában

Több száz milliárd forintos, nagyon látványos infrastruktúra-fejlesztések ötletei és viszonylag olcsó, de hatékonynak tűnő biztonsági fejlesztési javaslatok váltogatják egymást a most társadalmi egyeztetésre bocsátott Nemzeti Kerékpáros Stratégiában. Hogy a 248 milliárd forintos költségkeret tartható volna-e, az minimum kétséges, de tény, hogy ha megvalósulna a javaslatoknak akár csak a fele, már sokkal kényelmesebb volna biciklizni. Innen ez már politikai akarat kérdése.





Ororszország és Belarusz helyett Ukrajnába és Moldovába vezetnek majd az európai utak
 

Ororszország és Belarusz helyett Ukrajnába és Moldovába vezetnek majd az európai utak

Az Európai Parlament Közlekedési és Idegenforgalmi bizottsága jóváhagyta az EU új közlekedésfejlesztési és szállítmányozási irányelveit. A szokásos környezetvédelem és versenyképesség mellett most viszont más is van a csomagban: az Oroszország és az EU közötti minden infrastrukturális projekt leáll, helyette Ukrajna irányába építenének új kereskedelmi útvonalakat, és javítják a katonai mozgósítás lehetőségeit is az EU-ban.

EUrologus EUrologus