Új gyárat épít a BYD Komáromban, de egy részét mi fizetjük
Elektromos buszokat fognak gyártani az új üzemben. A beruházási költségek egytizedét a magyar adófizetők állják.
Elektromos buszokat fognak gyártani az új üzemben. A beruházási költségek egytizedét a magyar adófizetők állják.
Az első prototípus példány már elkészült.
Az innovációs miniszter rálicitált Gulyás Gergely egy hónappal korábbi 3000 magyar gyártású elektromos buszos ígéretére. De az előtt is több ezer új magyar buszt ígértek már.
Ezt Gulyás Gergely jelentette be a kormányinfón. Azt mondta, a kormány döntött is a finanszírozásról.
Elindulhat a sorozatgyártása az új magyar, Mercedes-alvázas buszoknak, amelyet egyébként a hajdúsági megyeszékhelyen készítenek.
A VEKE arról ír Facebookján, egy kisebb baleset után hibásodott meg az új magyar jármű, fel is kellett szórni homokkal az egész Rákóczi utat, az olajcsíkon kerékpárosok, motorosok is elestek.
Lassan két év telt el azóta, hogy évi 1000-1200 busz gyártását ígérte a kormány, ennek nagyjából harmadát sikerült teljesíteni. Jó busziparhoz persze innovatív és potens gyártók is kellenének, a hazai szereplők azonban még mindig az Ikarus feltámasztásával vannak elfoglalva.
A hazai buszok vásárlását előíró kormányhatározat csak egyvalamivel nem foglalkozik.
Varga Mihály szerint a magyar autóbuszgyártás fellendülése nemzetgazdasági érdek.
Zászlóshajót akar csinálni a nemzeti buszgyártásból a kormány. Ám addig ehhez csak képzavar van, busz nincs – a HVG címlapsztorija azt járja körül, kiknek kedvezhet az Orbán-kabinet új ötlete.