#oktatás


„Jókaival szemben merénylet a nagy regényeit hetedikeseknek tanítani”
 

„Jókaival szemben merénylet a nagy regényeit hetedikeseknek tanítani”

Az iskola működése egy nagy színjáték. A politika előírja, mit kell „leadni” az iskoláknak, a tanárok úgy csinálnak, mintha megtanítanák, a diákok úgy csinálnak (vagy már nem is csinálnak úgy), mintha megtanulnák. Valójában pedig ontja a közoktatás a műveletlen tömegeket – véli Knausz Imre oktatáskutató, aki szerint a felső tagozatban nem a tananyagra kellene koncentrálni, hanem a diákok érdeklődését kellene felkelteni a világ dolgai iránt.













 „Egyetlen iskolába sem lopózunk be álruhában” – új utakat keres a Melegség és megismerés program
 

„Egyetlen iskolába sem lopózunk be álruhában” – új utakat keres a Melegség és megismerés program

A tavaly júniusban született homofóbtörvény szerint nevelési-oktatási intézményben külsős személy vagy szervezet csak nyilvántartásba vételt követően tarthat foglalkozásokat. Az országban egyedül a Melegség és megismerés (továbbiakban MM) funkcionál LMBTQ-fókuszú iskolai programként, amit tavaly elvileg kitiltottak az iskolából, a gyakorlatban azonban nem született meg a végrehajtási rendelet, így nincs törvényes akadálya a foglalkozások megtartásának. Más kérdés, hogy a meghívások lenullázódtak. Kövesi Györgyivel, az MM egyik programvezető koordinátorával, foglalkozástartójával beszéltünk arról, mi lehet a program későbbi sorsa, és hogy hogyan segíthetnének a jövőben is az LMBTQ-fiataloknak.

Czeglédi Fanni Czeglédi Fanni