Egy amerikai iskola kitiltotta a Pulitzer-díjas holokauszt-képregényt, mert káromkodnak benne
És mert lerajzoltak benne egy meztelen egeret. A Maus szerzője a döntést „demensnek” nevezte.
És mert lerajzoltak benne egy meztelen egeret. A Maus szerzője a döntést „demensnek” nevezte.
Az iskola működése egy nagy színjáték. A politika előírja, mit kell „leadni” az iskoláknak, a tanárok úgy csinálnak, mintha megtanítanák, a diákok úgy csinálnak (vagy már nem is csinálnak úgy), mintha megtanulnák. Valójában pedig ontja a közoktatás a műveletlen tömegeket – véli Knausz Imre oktatáskutató, aki szerint a felső tagozatban nem a tananyagra kellene koncentrálni, hanem a diákok érdeklődését kellene felkelteni a világ dolgai iránt.
Kisokost készített a SzülőiHang a pedagógussztrájk apropóján, amelyben a leggyakrabban felmerülő kérdésekre igyekeznek válaszolni.
Több polgármesterhez is eljutottak olyan jelzések, miszerint munkáltatói intézkedéssel fenyegetik azokat, akik csatlakoznak a pedagógusok figyelmeztető sztrájkjához január végén.
Vezsenyi László tavaly a karanténoktatás bevezetésekor próbálta felvidítani tanítványait egy videóval. A Klebelsberg Központ helyi kiskirálya rászállt a pedagógusra, de végül ő maga vesztette el az állását.
A PDSZ és a PSZ közösen szólították fel a minisztériumot a Magyarországon hatályos törvények betartására.
Magyarországon döbbenetesen nagy a régiók közötti különbség – ebben gyakorlatilag teljes az egyetértés politikai oldalaktól függetlenül. A Fidesz kormányzásának eddigi 12 évét összegző sorozatunkban most azt mutatjuk be, mit kezdtek ezzel a problémával 2010 óta.
Pár nap alatt több mint 20 ezren írták alá a pedagógussztrájkot támogató petíciót, közben a kormány megpróbálná a kétórás sztrájkot ellehetetleníteni. Továbbá: Gyurcsány.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete szerint ennek nem csak a járvány az oka, hanem az is, hogy alapvetően kevesen választják a pedagógusi szakmát.
Elismerte a Kürt Alapítványi Gimnázium vezetője, hogy az ő hibájukból maradt el a központi felvételi. 9 óra 30 perckor bonthatták volna csak fel a vizsgakérdéseket tartalmazó borítékot, ehelyett 9 óra 10 perc körül nyitották ki.
Súlyos kritikát fogalmaztak meg a pszichiáterek a kormánypártok által megszavazott törvénymódosításról.
Ellenőrök szálltak ki a nem állami fenntartású Kürt Alapítványi Gimnáziumhoz, ahol 160 gyerek írta volna a felvételijét. Szabálytalanságra hivatkozva hazaküldték a diákokat, a szülők értetlenül állnak a történtek előtt.
Az iskolákra zúdította az oktatási kormányzat a járványkezelés minden gondját-baját. 73 ezer diáknak ebben a helyzetben kellett felkészülnie – a cikkünk megjelenésekor éppen zajló – írásbeli felvételijére magyarból és matematikából.
A tavaly júniusban született homofóbtörvény szerint nevelési-oktatási intézményben külsős személy vagy szervezet csak nyilvántartásba vételt követően tarthat foglalkozásokat. Az országban egyedül a Melegség és megismerés (továbbiakban MM) funkcionál LMBTQ-fókuszú iskolai programként, amit tavaly elvileg kitiltottak az iskolából, a gyakorlatban azonban nem született meg a végrehajtási rendelet, így nincs törvényes akadálya a foglalkozások megtartásának. Más kérdés, hogy a meghívások lenullázódtak. Kövesi Györgyivel, az MM egyik programvezető koordinátorával, foglalkozástartójával beszéltünk arról, mi lehet a program későbbi sorsa, és hogy hogyan segíthetnének a jövőben is az LMBTQ-fiataloknak.
Legalább 177 olyan oktató van, aki dolgozhatna magasabb beosztásban is a hazai felsőoktatási intézményekben.
Szombat délelőtt 73 ezer diák ír magyarból és matematikából középiskolai felvételit.
Magyarországon a pedagógus-ellátottságra egyszerre jellemző a hiány és a pazarlás – derül ki egy friss kutatásból. Az biztos, hogy már ma is aggasztó mértékben hiányoznak szaktanárok a rendszerből, és a helyzet csak romlik.
A diákok továbbra is a szüleik tanácsaira támaszkodnak leginkább a továbbtanulásban, és olyan szakmát szeretnének, amellyel a későbbiekben jól keresnek majd.
A pedagógusok január végén figyelmeztető sztrájkot tartanak. Szerintük a kormány gyermekmegőrzőként tekint az állami oktatásra.