#oktatás




Tanársztrájk: Van olyan iskola, ahol a 600 diákból csak ketten jelentek meg hétfőn
 

Tanársztrájk: Van olyan iskola, ahol a 600 diákból csak ketten jelentek meg hétfőn

A tanárok országszerte tartottak ma, január 31-én figyelmeztető sztrájkot reggel 8 és 10 óra között. A PDSZ országos választmányi tagja szerint a vártnál is többen csatlakoztak a demonstrálókhoz, de pontos számot csak később, a délutáni órákban lehet majd tudni. Márki-Zay Péter, Karácsony Gergely és Dobrev Klára Facebook-bejegyzésekben álltak a tanárok és a sztrájkolók mellé. Van, ahol pedig a büfés is beállt az érintettek közé.

hvg.hu hvg.hu




Mi lesz velünk, ha az iskolák ontják a műveletlen tömegeket?
 

Mi lesz velünk, ha az iskolák ontják a műveletlen tömegeket?

Nehezen, hidegen, és járványtól sújtva indult az év első hónapja. Januárban számos kiváló művésztől kellett búcsúznunk, de inspiráló történetekből is kijutott bőven. Djokovic és András herceg krimiszerű ügye, sztrájkra készülő pedagógusok, a Ne nézz fel! elsöprő sikere és kis európai kitekintés: ez volt a hónap a hvg.hu Kult és Élet + Stílus rovatában.

hvg.hu hvg.hu

Most akkor menjen hétfőn a gyerek iskolába vagy sem?
 

Most akkor menjen hétfőn a gyerek iskolába vagy sem?

Minden gyerek mehet iskolába hétfőn az első két órára is, vigyázni fognak rá, legfeljebb sztrájk esetén nem lesz tanórája. Ha értesítették a szülőket a sztrájkról, akkor nem kell igazolás sem, ha nem kaptak értesítést a szülők, akkor viszont valahogy igazolni kell a hiányzást. Hétfő délután Budapesten szolidaritási autós demonstráció is lesz.

BI BI








„Jókaival szemben merénylet a nagy regényeit hetedikeseknek tanítani”
 

„Jókaival szemben merénylet a nagy regényeit hetedikeseknek tanítani”

Az iskola működése egy nagy színjáték. A politika előírja, mit kell „leadni” az iskoláknak, a tanárok úgy csinálnak, mintha megtanítanák, a diákok úgy csinálnak (vagy már nem is csinálnak úgy), mintha megtanulnák. Valójában pedig ontja a közoktatás a műveletlen tömegeket – véli Knausz Imre oktatáskutató, aki szerint a felső tagozatban nem a tananyagra kellene koncentrálni, hanem a diákok érdeklődését kellene felkelteni a világ dolgai iránt.