Hajrá az Opelért újabb nehézségekkel
A véghajrához érkezett az Opelért hónapok óta folyó verseny. Hétfőn jár le az a határidő, amelyet az anyavállalat, az amerikai General Motors szabott a pályázók végleges tervezetének benyújtására.
A véghajrához érkezett az Opelért hónapok óta folyó verseny. Hétfőn jár le az a határidő, amelyet az anyavállalat, az amerikai General Motors szabott a pályázók végleges tervezetének benyújtására.
Még mindig bizonytalan, hogy ki nyeri meg az Opelért folyó versenyt - jelentette ki a német gazdasági miniszter egy lapinterjúban.
Naponta 5 és 6 millió euró közötti összeggel növekedik az Opel vesztesége az autógyár jövőjéről szóló tárgyalások elhúzódása miatt egy német lapjelentés szerint.
A japán Suzuki közölte, hogy százmillió eurókkal válhat veszteségessé az amerikai General Motors csődje miatt. A japán konszern szerint az amerikaiakkal szemben egészében 550 millió eurónyi a követelésük, amit a GM nem fog maradéktalanul kifizetni a csőd okán.
Az Opel kedden megkapta az első, 300 millió eurós részletet abból az áthidaló kölcsönből, amely a megmentési terve kulcsfontosságú részét képezi.
Általános megkönnyebbülés fogadta Németországban vasárnap az Opel megmentését célzó, előző nap létrejött megállapodást.
Diplomáciai válsággá fajulhat az Opel-válság Németország és az Egyesült Államok között. Csütörtök reggel ugyanis a német kormány két minisztere is élesen bírálta az amerikai kormányt, illetve az Opel anyavállalatát, a General Motorst amiatt, hogy a németországi gyár jövőjével kapcsolatos, hajnalig tartó válságtanácskozáson új pénzügyi követeléssel álltak elő, meghiúsítva ezzel a remélt megállapodást.
Európai szintű megoldást szorgalmazott az Opel autógyár helyzetének rendezésére a belga szövetségi és a flandriai regionális miniszterelnök, a német kancellárhoz és az Európai Bizottsághoz intézett levelében.
Három befektető nyújtott be pályázatot az Opel megvételére, illetve befektetési szándékkal – közölte a General Motors európai kirendeltségének egyik névtelenül nyilatkozó szóvivője.
Az olasz Fiat és az osztrák-kanadai Magna a két fő pályázó az Opelért. A pályázatok benyújtásának határideje szerda délután járt le.
Az Opellel kapcsolatban még semmi nem dőlt el, a versenyfutás tovább tart az egyik legpatinásabb német autógyárért, amely súlyos pénzügyi gondokkal küzd. Kormányzati segítséget sem kaphat addig, amíg nem tudni, lesz-e tőkeerős befektető.
Németországnak van terve az Opel vagyonának megvédésére a hitelezőktől, ha az anyavállalat General Motors a következő hónapban csődöt jelent. A GM csődje esetén az Opel vagyonát egy vagyonkezelőnek adnák át, amely biztosítaná a hitelezők érdekeit, miközben egy bankkonzorcium áthidaló hitellel segítené az európai járműgyártót - jelentette ki a német gazdasági miniszter a Der Spiegelnek nyilatkozva.
Ismét beindulhat az egykori keletnémet modell, a Wartburg gyártása Eisenachban, ha valóra válnak az Opel vezetésének tervei.
A világ második legnagyobb autógyártójává válhat az olasz Fiat, ha az amerikai autóipar romjaiból megszerzi a Chryslert, valamint a General Motors európai ágát, benne a német Opellel.