Adót fizetni kötelesség. És igazat mondani?
Az RTL–kormány-háborúról.
Angela Merkel német kancellárt "női módon erősnek" nevezte Orbán Viktor a Bildnek adott interjú második részében, melyben a reklámadóról, az újabb hidegháborúról, Jean-Calude Junckerről és a magyar választóknak tett ezzel kapcsolatos ígéretéről is beszélt a kormányfő.
Íme, néhány példa, hogy milyen társadalmi károkat okoznak a kereskedelmi csatornák.
Orbán tanácsadója a Puskás Akadémia elnöke - ezzel is foglalkozott az RTL Klub Híradója.
Reklámadó, leállított fővárosi projektek, megugró olajár, adóelkerülő multik, Budapeste belopódzó Uber, a magyar kormányfő pedig egy számjegyű személyi jövedelemadót vizionál. A Danone budapesti gyára pedig bezár. Kövesse a tündérmese folytatását a hvg.hu-val!
Sáling Gergő, az Origo főszerkesztőjének elbocsátásáról, valamint a reklámadó bevezetéséről sugárzott riportot a 3sat német nyelvű kulturális televízió Zapp című mádiamagazinja.
Tagadja Gulyás Gergel fideszes országgyűlési képviselő, hogy évekkel ezelőtt ingyenjegyet kért volna az X-Faktor döntőjére.
Az Európai Bizottság egyelőre vizsgálja a reklámadót, és még nem tudni, tesznek-e bármilyen lépést az ügyben. Neelie Kroes uniós biztos szóvivője azt nem tudta megerősíteni, hogy a bizottság bárkitől kapott volna írásos panaszt az új adónemmel kapcsolatosan, de az biztos, hogy Brüsszelt aggasztja, hogy az új adó milyen hatással lehet a média szabadságára Magyarországon.
Áder János köztársasági elnökhöz fordult az RTL Csoport. Azt kérik tőle, hogy ne írja alá és ne hirdesse ki a kedden elfogadott reklámtörvényt, ami sérti a sajtószabadságot és a versenysemlegességet, valamit ellehetetleníti a versenyszerűen nyereséges működést a magyar médiapiacon.
A reklámtörvény "mélyütés", a cél vele pedig a csatorna gazdasági függetlenségének megtörése és hogy ne maradjon egy független tömegmédium se – véli a Hír24-nek interjút adó Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója, aki szerint most harcban állnak, és haditervük is van. Erről persze nem árult el több részletet. Gulyás Gergelyt nem szívatták meg, L. Simonnak viszont üzent is valamit, sőt: az RTL Csoport Áder János államfőnek is írt levelet.
Egy kritikát nem tűrő rezsim elbutul, a józan ész helyett indulatok vezérlik – Kepes András szerint a magyar média a pénztárcájában hordja a sajtószabadságot, a politikai elit forszírozta teljes fojtás pedig előbb-utóbb társadalmi összeomláshoz vezethet. Ki lopta el a kultúrát? Mire kell berendezkednie a sajtónak? És mi lapul Magyarország ágya alatt? Interjú.
A nemzetközi testület az Európai Bizottsághoz fordult, mert szerintük a reklámadó tovább erodálja a sajtószabadságot Magyarországon, és pusztító hatással lesz a független hírszolgáltatókra. Szintén aggódnak amiatt, hogy a hírek szerint nyomás nehezedik a politikusokról kedvezőtlen cikkeket megjelentető újságírókra és szerkesztőségekre.
Szerdán a parlamenti képviselők megszavazták a reklámadó, ám úgy tűnik, maradt egy "rés a pajzson". A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szerint nem fogják tudni megadóztatni a nem Magyarországon letelepedett szolgáltatókat.
A Die Welt című német konzervatív lap és a brit Financial Times is a reklámadóról közölt cikket. A Die Welt szerint az új adónem sem jelenti a sajtószabadság végét, a Financial Times a banki és más különadókhoz hasonlította a reklámadót.
Terjedelmes cikkben foglalkozik a Financial Times feltörekvő piacokat figyelő blogja a magyarországi reklámadóval. A blog ismerteti a törvény elfogadásának körülményeit, az Origo.hu főszerkesztőjének és más munkatársainak távozását is, illetve a szerző arról is ír, hogy felerősödtek azok az aggodalmak, melyek szerint a nemrég újraválasztott Orbán Viktor "lecsapni" készül a médiára.
Elkezdte híradós videókkal feltölteni YouTube-csatornáját az RTL Klub, legalábbis azokkal, amelyek a reklámadóról szólnak.
Interjút adott a Heti Válasznak az azóta megszavazott reklámadót beterjesztő L. Simon László, aki szerint azért is kell az új adó, mert gagyit adnak a kereskedelmi tévék híradói. Tényleg hatásos lehet a dolog, mert az RTL Klub híradója bulvárhírek helyett napok óta a Fideszt kóstolgatja.
Szigetvári Viktor párttársával, Karácsony Gergellyel az Európai Bizottsághoz fordul panasszal, mert megítélésük szerint a reklámadó ellentétes az Európai Unió adóra vonatkozó szabályaival, mert "a Fideszhez köthető oligarchák kedvezményezetti státuszt kapnak".
A rendszeresen internetező felnőtt lakosság 79 százaléka más tevékenységet is végez tévénézés közben – derül ki az eNET-Telekom Jelentés az internetgazdaságról friss kutatásából.
Az indítványt előterjesztő politikus szerint a reklámadó nem médiaadó, és a politikai újságírást sem veszélyezteti.