Százakat kirúghatnak, ha megszavazzák a reklámadót
300-400 munkahely szűnne meg a médiapiacon, ha a kormány a reklámadó bevezetése mellett dönt – nyilatkozta a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke, Kovács Tibor a Tényeknek.
300-400 munkahely szűnne meg a médiapiacon, ha a kormány a reklámadó bevezetése mellett dönt – nyilatkozta a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke, Kovács Tibor a Tényeknek.
Van a kormánynak egy további bevételnövelő ötlete arra az esetre, ha Brüsszel szerint a zárolás és a beruházások folyó finanszírozásának felfüggesztése nem elegendő a túlzottdeficit-eljárás megszüntetéséhez – mondta a nemzetgazdasági miniszter egy interjúban.
Felbolygatná a tévés piacot a reklámadó bevezetése, amely elsősorban az RTL Klubot és a TV2-t érintené. Ráadásul az utóbbi eladósorban van, az adó pedig kellemetlenül érintheti a vételi ajánlatot tevő nemzetközi szakmai befektetőt, a Viasat mögött álló tévétársaságot. A piacon szinte kész tényként kezelik, hogy a kormány végül eláll az adó bevezetésétől, és csak azért dobta be az ötletet, hogy megváltoztassa az erőviszonyokat. A TV2-nek ugyanis egy Fidesz-közelinek tartott cég is ajánlatot tett, amely nem igazán tudja felvenni az árversenyt a Viasat tulajdonosával.
A reklámadóról még nincs konkrét döntés, "ez egy lehetséges variáció" - így reagált a tiltakozásokra hétfői sajtótájékoztatóján Selmeczi Gabriella, a Fidesz szóvivője.
Kiszabadulhat Magyarország a túlzottdeficit-eljárás alól, aminek az érdekében a kormány egy új adót is bevezetne. De ha jön a reklámadó, mehet az RTL Klub. Az adóhatósághoz bekötött pénztárgépek még mindig nem állnak készen, az e-útdíjrendszer bevezetéséhez pedig egyenesen piaci szolgáltatók segítségét kéri a kormány. Tippelje meg a tündérmese folytatását a hvg.hu-val!
A Jobbik az elmúlt években többször is javasolta a főként a multicégeket sújtó reklámadó bevezetését, először 2010. október 25-én szavazta le azt az Országgyűlés - közölte a párt parlamenti frakciója vasárnap. A Jobbik szerint a TV2 és az RTL Klub esetleges kivonulása Magyarországról komoly eredmény volna.
A demokrácia elleni nyílt támadásnak értékeli az MSZP elnöke a tervezett reklámadót és kampányfinanszírozási rendszert.
Elfogadhatatlannak tartják a reklámadó bevezetéséről szóló törvénytervezetet a legnagyobb hazai kereskedelmi csatornák. Az RTL Klub azt sem zárja ki, ha a javaslat jelenlegi formájában megvalósul: elhagyják Magyarországot.
Az Európai Unió követeli megszorítások bevezetését - ezzel magyarázta Selmeczi Gabriella, a Fidesz szóvivője szombaton az esetleges reklámadót. Azt mondja, valahonnan pénzt kell előállítani.
A reklámadó bevezetésének semmilyen gazdaságpolitikai jelentősége nincs az MSZP szerint, ezért csak az lehet a célja, hogy azok a médiumok, amelyek eddig nem voltak 100 százalékig a Fidesz ellenőrzése alatt, "térdre kényszerüljenek" - mondta Burány Sándor szocialista képviselő szombaton. Az Együtt-PM szövetség szerint "halálos döfést" jelenthet a válság miatt egyébként is rossz helyzetben lévő magyar reklám- és médiapiacnak a reklámadó bevezetése.
A reklámadóról szóló törvénytervezet elkészítése annak jele, hogy a kormány tettre kész a Magyarország ellen indított túlzottdeficit-eljárás megszüntetése érdekében – mondta Banai Péter Benő, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) költségvetésért felelős helyettes államtitkára a Duna Televízió Közbeszéd című műsorában pénteken.
Egymilliárd forint reklámbevételig nem kell fizetni, afölött azonban egy-, tíz- és húszszázalékos kulccsal kellene megfizetni a reklámadót, amennyiben a pénteken közzétett munkaanyag szerint ténylegesen bevezetik a reklámok közzétevőit sújtó új adófajtát. De lehet, hogy csak egy újabb zsarolási eszközről van szó Brüsszellel szemben. Adójavaslatokat ugyanis előkészületi fázisban nem szokás közzétenni.
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 71,44 pontos emelkedéssel, 19 058,66 ponton nyitott pénteken. A csütörtöki záró értékéhez képest 0,38 százalékkal erősödött.
Az adóemelések és a reklámadó bejelentése egyértelmű üzenet Brüsszelnek – mondta az InfoRádió által megkérdezett szakértő. A kormányfő pénteken egyeztet az intézkedésekről a nemzetgazdasági miniszterrel.
A költségvetés helyzetét javítaná Orbán Viktor a reklámadóval, melynek szerepet szán kikerülésünkben a túlzottdeficit-eljárás alól. A kormányfő az adó paraméterezésétől függően könnyen hazavághatja a médiapiac egyes szereplőit, és Brüsszelre hivatkozva korltátozhatja a médiaszabadságot. A bejelentés legalább olyan fricska, mint a tranzakciós adó vagy a szektorális adók esetleges megemelése.