#reklámadó

Reklámadó: már augusztustól fizetni kéne
 

Reklámadó: már augusztustól fizetni kéne

A nemzetgazdasági tárca újabb adóintézkedést helyezett kilátásba, melyet a tervek szerint május 29-én tárgyal a kormány. A törvényjavaslat címe: „A túlzottdeficit-eljárás lezárása érdekében meghozandó intézkedések”. A javaslat egy erősen progresszív adót vetne ki a reklámokra, amelynek előlegét már júliusban be is kellene vallani, illetve augusztusban befizetni. A 120 milliárd forint körüli bevételre becsült piactól mintegy 8 milliárd forint körüli reklámadót szedne be a törvényjavaslat, aminek 75-80 százaléka két cégre koncentrálódna. A kabinet várhatóan a kormányülést követően nyújtja be a végleges változatot az Országgyűlésnek.

hvg.hu hvg.hu


Varga Mihály:
 

Varga Mihály: "Van egy titkos csodafegyverünk"

Van a kormánynak egy további bevételnövelő ötlete arra az esetre, ha Brüsszel szerint a zárolás és a beruházások folyó finanszírozásának felfüggesztése nem elegendő a túlzottdeficit-eljárás megszüntetéséhez – mondta a nemzetgazdasági miniszter egy interjúban.

MTI MTI

A reklámadó lökheti Nyergesék kezébe a TV2-t
 

A reklámadó lökheti Nyergesék kezébe a TV2-t

Felbolygatná a tévés piacot a reklámadó bevezetése, amely elsősorban az RTL Klubot és a TV2-t érintené. Ráadásul az utóbbi eladósorban van, az adó pedig kellemetlenül érintheti a vételi ajánlatot tevő nemzetközi szakmai befektetőt, a Viasat mögött álló tévétársaságot. A piacon szinte kész tényként kezelik, hogy a kormány végül eláll az adó bevezetésétől, és csak azért dobta be az ötletet, hogy megváltoztassa az erőviszonyokat. A TV2-nek ugyanis egy Fidesz-közelinek tartott cég is ajánlatot tett, amely nem igazán tudja felvenni az árversenyt a Viasat tulajdonosával.

M. László Ferenc–Nagy Gergő M. László Ferenc–Nagy Gergő

És akkor a kínaiak fejezik be a 4-es metrót
 

És akkor a kínaiak fejezik be a 4-es metrót

Kiszabadulhat Magyarország a túlzottdeficit-eljárás alól, aminek az érdekében a kormány egy új adót is bevezetne. De ha jön a reklámadó, mehet az RTL Klub. Az adóhatósághoz bekötött pénztárgépek még mindig nem állnak készen, az e-útdíjrendszer bevezetéséhez pedig egyenesen piaci szolgáltatók segítségét kéri a kormány. Tippelje meg a tündérmese folytatását a hvg.hu-val!

hvg.hu hvg.hu

Jobbik: az RTL és a TV2 kivonulása komoly eredmény lenne
 

Jobbik: az RTL és a TV2 kivonulása komoly eredmény lenne

A Jobbik az elmúlt években többször is javasolta a főként a multicégeket sújtó reklámadó bevezetését, először 2010. október 25-én szavazta le azt az Országgyűlés - közölte a párt parlamenti frakciója vasárnap. A Jobbik szerint a TV2 és az RTL Klub esetleges kivonulása Magyarországról komoly eredmény volna.

MTI MTI


 

"Halálos döfést" mérne Orbán a reklámpiacra

A reklámadó bevezetésének semmilyen gazdaságpolitikai jelentősége nincs az MSZP szerint, ezért csak az lehet a célja, hogy azok a médiumok, amelyek eddig nem voltak 100 százalékig a Fidesz ellenőrzése alatt, "térdre kényszerüljenek" - mondta Burány Sándor szocialista képviselő szombaton. Az Együtt-PM szövetség szerint "halálos döfést" jelenthet a válság miatt egyébként is rossz helyzetben lévő magyar reklám- és médiapiacnak a reklámadó bevezetése.

MTI MTI

Reklámadó: a kormány kész a második, harmadik lépésre is
 

Reklámadó: a kormány kész a második, harmadik lépésre is

A reklámadóról szóló törvénytervezet elkészítése annak jele, hogy a kormány tettre kész a Magyarország ellen indított túlzottdeficit-eljárás megszüntetése érdekében – mondta Banai Péter Benő, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) költségvetésért felelős helyettes államtitkára a Duna Televízió Közbeszéd című műsorában pénteken.

MTI MTI


Orbán egyértelműen üzent Brüsszelnek
 

Orbán egyértelműen üzent Brüsszelnek

Az adóemelések és a reklámadó bejelentése egyértelmű üzenet Brüsszelnek – mondta az InfoRádió által megkérdezett szakértő. A kormányfő pénteken egyeztet az intézkedésekről a nemzetgazdasági miniszterrel.

hvg.hu hvg.hu




Itt a reklámadó, ami lenullázza a médiapiacot
 

Itt a reklámadó, ami lenullázza a médiapiacot

Egymilliárd forint reklámbevételig nem kell fizetni, afölött azonban egy-, tíz- és húszszázalékos kulccsal kellene megfizetni a reklámadót, amennyiben a pénteken közzétett munkaanyag szerint ténylegesen bevezetik a reklámok közzétevőit sújtó új adófajtát. De lehet, hogy csak egy újabb zsarolási eszközről van szó Brüsszellel szemben. Adójavaslatokat ugyanis előkészületi fázisban nem szokás közzétenni.

hvg.hu hvg.hu

Orbán padlóra küldheti a sajtót a reklámadóval
 

Orbán padlóra küldheti a sajtót a reklámadóval

A költségvetés helyzetét javítaná Orbán Viktor a reklámadóval, melynek szerepet szán kikerülésünkben a túlzottdeficit-eljárás alól. A kormányfő az adó paraméterezésétől függően könnyen hazavághatja a médiapiac egyes szereplőit, és Brüsszelre hivatkozva korltátozhatja a médiaszabadságot. A bejelentés legalább olyan fricska, mint a tranzakciós adó vagy a szektorális adók esetleges megemelése.

Bogár Zsolt - Nagy Gergő Bogár Zsolt - Nagy Gergő