Híradóval erősít az RTL a nagy csatában
Az RTL a főcsatornáján is sugározni fogja a kisebb csatornájának híradóját. Mint arról a hvg.hu korábban beszámolt, a Fideszben „túl kritikusnak” érezték az RTL II Híradóját.
Az RTL a főcsatornáján is sugározni fogja a kisebb csatornájának híradóját. Mint arról a hvg.hu korábban beszámolt, a Fideszben „túl kritikusnak” érezték az RTL II Híradóját.
Kivételes, sürgős eljárásban egy nap alatt lezavarták a reklámadót a parlamentben. Az utolsó pillanatban egy olyan módosító javaslatot nyújtottak be, amely éppen a TV2-nek kedvez. A törvény beterjesztője szerint a sajtószabadság ettől nem csorbul, az újságírók pedig amúgy sem függetlenek, mert a tulajdonosok érdekeit képviselik. Az MSZP szerint a kormány át akarja rendezni a médiapiacot, a Jobbik más reklámadót vezetett volna be, az LMP szerint is szükség van reklámadóra, de ez csak arra szolgál, hogy a Fidesz kijeölje a számára kedves vállalkozásokat. Folyamatos tudósításunk a parlamenti vitáról.
Már ma napirendjére veheti a parlament a reklámadó megtárgyalását. Közvetítésünk percről percre.
Az Asztmás és Allergiás Betegek Országos Szövetsége után az Old Dohányfüstmentes Egyesület is teljes mellszélességgel kiállt az új adófajtáért. Utáljuk a reklámokat, tehát helyes, hogy megadóztatjuk – érvelnek.
Kedden a Fidesz-frakcióülésen, szerdán már a parlamentben lesz terítéken a reklámadó. Varga Mihály szerint másodlagos, hogy mennyi pénz folyik be belőle.
Nem teljesen világos, hogy az Asztmás és Allergiás Betegek Országos Szövetsége miért utálja a reklámokat leadó médiumokat, amelyeket a tervezett reklámadó sújtana. Közleményükből úgy tűnik, az asztmásokat valójában a reklámok által előidézett tömegtermelés zavarja.
A Frankfurter Allgemeine Zeitung és a Süddeutsche Zeitung a Norvég Civil Alap támogatásai körül keletkezett vitáról közölt beszámolót szerdán, a Die Zeit pedig a tervezett reklámadóró és az Origo körüli botrányról l is írt.
Az RTL Klub kedden megszólaltatta Gulyás Gergelyt, a parlament fideszes alelnökét, aki aznap reggel a köztévében a két kereskedelmi televízió társadalmi veszélyességéről beszélt. Délután a Híradó stábja azt firtatta, vajon miért igényelt ingyenjegyet az X-Faktor 2011-es döntőjére, ha annyira megvetendő a kertévék népbutító szolgáltatása. Gulyás a videón 1:35-től mély sóhaj után arról beszél, nem is emlékszik pontosan, Megasztárt vagy X-Faktort izgult-e végig 3 évvel ezelőtt. A végén megjegyzi: a tehetségkutatók kivételt képeznek a kertévék társadalomra káros tevékenysége alól.
Fodor Gábor szerint a reklámadóhoz az utolsó pillanatban benyújtott módosító javaslat leginkább a TV2-nek kedvez. Az MLP elnöke szerint ezzel lehetőség nyílik az RTL Klub nyereségének érdemi csökkentésére, ami a Fidesz-KDNP közelébe került TV2 piaci részesedését emelheti. Másik lehetőségként felmerül az RTL Klub megszerzésének szándéka – írta.
Az utolsó pillanatban módosító indítványt nyújtottak be a reklámadóhoz kedd este. A módosítás szerint az előző év veszteségének felét lehetne leírni az adóalapból, ami a TV2-nek kedvez.
A reklámadó nem ok, hanem eszköze a háborúnak, amely már legalább háromnegyed éve zajlik a kormány és az RTL között. A német médiacsoport a hvg.hu tudomása szerint többéves konfliktusra van felkészülve, és az RTL-közeli információink szerint se a politikai, se a gazdasági nyomás elől nem kívánnak kitérni. A parlament szerdán szavaz a reklámadóról.
Rogán Antal egyelőre nem ismeri a reklámadó-javaslatot érintő esetleges változtatási szándékokat, de jelezte, kedd este összeül a Fidesz frakcióelnöksége, amely áttekinti a módosító indítványokat. A Fidesz-frakció úgy határozott, hogy ha kell, változatlan formájában is jóváhagyják a javaslatot az Országgyűlésben.
A Handelsblatt című német üzleti lap a tervezett reklámadóról közölt orbánisztánozós kommentárt kedden.
A reklámadó törvényjavaslata egy egészen meglepő, megszokottnak semmiképpen sem nevezhető adóztatható "forrást" is talált. A médiacégeknek saját maguk reklámozása után is fizetniük kellene adót. A már így is igencsak vitatott elképzelésben ez egy olyan elem, mely egyes cégeknél a reklámadóból igen nagy szeletet hasíthat ki. Ráadásul azt is eredményezheti, hogy a kereskedelmi tévék megritkítják ajánlóikat, a lapcsaládok pedig nem futtatnak majd hirdetéseket laptársaikról.
Lázár János ellen tüntettek a Kossuth téren hétfő este civil szervezetek és magánemberek. A szabad sajtó mellett, illetve az intézményesült korrupció ellen kiálló mintegy ezer tüntető később a Magyar Telekom székházához vonult. "A mi szomorúságunk is nyom annyit a latban, mint a miniszter úr szomorúsága" – mondta az egyik vezérszónok, aki később élőben, a színpadon mondta le telekomos előfizetését. A tömeg többféle rigmust is skandált, például "Orbán Viktor, tűnj el" a We Will Rock You ritmusára, valamint: "Nem kell Orbán, nem kell Lázár, szabad népnek nem kell császár". A tüntetés másik szónoka azt mondta: "Nincs olyan, hogy ülünk a bokorban, és egyszer csak majd vége lesz a viharnak. Titeket is el fog mosni!".
Gulyás Gergely, a törvényalkotási bizottság elnöke szerint a reklámadót a két országos kertévé "egészségügyi termékadójának" tekinti. Azt is elmondta, hogy július 4-én ülésezik utoljára a parlament a nyári ülésszakban.
Kövér László házelnök a reklámadó tervezett bevezetésével kapcsolatban képmutatónak nevezte az azonos, tiltakozó platformra helyezkedő kormánypárti és ellenzéki médiumokat.
A Spiegel Online német hírportál a tervezett reklámadóról közölt összeállítást szombaton.
A tervezett reklámadó bevezetése a sajtószabadság végét jelentené Magyarországon – mondta az RTL Group kelet- és délkelet-európai tevékenységéért felelős vezetője a Handelsblattnak. Arról is beszélt, a tervezett adó egyértelműen az RTL-t célozza, de nem térnek ki a konfliktus elől, és nem hagyják el Magyarországot.
Tüntetést szerveznek Londonban élő magyar magánszemélyek a magyar követség elé június 13-ra, hogy így fejezzék ki tiltakozásukat a sajtó- és a szólásszabadságot érő támadások ellen – közölte az Index.