Ma derülnek ki a középiskolai felvételik eredményei
Az iskolák hétfőn kirakják honlapjaikra, kiket vettek fel.
Az iskolák hétfőn kirakják honlapjaikra, kiket vettek fel.
Aki nem ment el, igazolatlan órát kapott.
Két embert gyanúsítanak gyújtogatással, hamarosan vádat is emelhetnek ellenük.
A tizedikes szakközépiskolások átlageredménye a hatodikos általános iskolásokét sem éri el, a többi iskolatípusban tanuló diákok eredménye nem javult az elmúlt évekhez képest.
Két hét múlva startol a szakgimnáziumi rendszer, amelyben a diákok összevontan tanulják a természettudományos tárgyakat. De nem világos, pontosan mit és hogyan.
Kunhalmi Ágnes sajtótájékoztatóján a kormány legbutább intézkedésének nevezte a szakközépiskolák átalakítását.
A szakgimnáziumok természettudományi oktatását lebutító minisztériumi tervvel nemcsak az a gond, hogy "szűk látókörű szakbarbárokat" nevel a jövő nemzedékéből, hanem az is, hogy földrajztanárok százai válhatnak állástalanná. A Magyar Földrajzi Társaság kétségbeesett kiáltvánnyal igyekszik aktivizálni a szakmát és az érintetteket.
A szakképzés tervezett átalakítása a kommunista munkaerő-tervezés gyakorlatára hasonlít leginkább, amely különböző érdekek mentén egyre többeket terel rossz képzésbe – véli az oktatáskutató. Nem igaz, hogy kevés a szakmunkás, a baj az, hogy a végzetteknek csak az egyötöde helyezkedik el a saját szakmájában.
Várhatóan idén szeptemberben megalakul a Nemzetgazdasági Minisztérium új háttérintézménye, amely a jövőben a szakiskolák és szakközépiskolák fenntartásáért, illetve szakmai irányításáért is felel majd – írja a Magyar Nemzet csütörtöki száma.
Nyílt levélben kérnek tájékoztatást a szigetvári iskolaközpont dolgozói a helyi tankerületi igazgatótól arról, hogy a tantestület elsöprő többségének támogatása és Hoffmann Rózsa korábbi ígérete ellenére miért nem vezetheti tovább a volt igazgató az intézményt. A háttérben személyi konfliktusok állnak, ráadásul – nem meglepő módon – politikai szempontok is felmerültek.
Mindenáron a rendszerben tartaná a szakmát tanítókat az innovációs tárca.
Nagyon nem mennek a diákok szakmát tanulni nyolcadik után. A kormánynak, illetve – a Parragh László vezette – Magyar Kereskedelmi és Iparkamarának azonban már csak kicsit kell várnia: 2019 után gyökeresen megváltozik minden. Ha önként nem, majd kényszerből dönti el 14 évesen egy gyerek, mit kezd az életével.
Mindössze 18 168 diák kezdi meg középfokú tanulmányait szakközépiskolákban – vagyis volt szakiskolákban – szeptemberben. Soha ilyen kevesen nem voltak a hároméves szakmai képzés 9. évfolyamosai.
Szemet vetett a kormány az alapítványi iskolákra: az alternatív szakképzők már megkapták a diktátumot, a sort rajtuk kezdik. Ha a kormány célt ér, milliárdos vagyonok elkobzása kezdődhet meg. A közismereti tárgyak tervezett ritkítása is tovább rontja az oktatás színvonalát.
„A szakképzésben tanul a magyar fiatalok két harmada. Ha elveszik a tanítványaink jövőjét, az ország jövőjét is elveszik. Ez nem praktikus. Nem szakszerű. Nem gazdaságos. Nem igazságos. És nem emberséges” – írja egy szakközépiskolai tanár.
A Herman-gimnáziumhoz hasonlóan elérték a szakmai szervezetek tűréshatárát a szakképzési rendszer problémái, a szervezetek szerint jelenleg "értelmesen, önállóan dolgozni tudó szakemberek helyett önálló feladatmegoldásra képtelen, műveletlen masszát" nevel a rendszer a diákokból, ezért levélben fordultak a nyilvánossághoz.
Egy esztergomi intézmény 9. osztályában 24 gyerekből 23 négy vagy annál is több tárgyból bukott meg. A legjobb tanuló négynél kevesebb tantárgyból kapott egyest. A pedagógusok szerint a jelenség oka a gyerekek kiválasztódása, a 18 évig tartó tankötelezettség korábbi előírása, valamint a korszellem. Az ügyben rendőrségi vizsgálat indult.
Egy diákcsíny miatt 172 diákot és 24 felnőttet kellett kiterelni hétfő délelőtt a szolnoki Sipos Orbán Szakközépiskolából, ahonnét összesen kilenc tanulót rosszullét miatt kórházba vittek.
A budapesti Fazekas Mihály Általános Iskola és Gimnázium vezeti a HVG friss középiskolai rangsorát, de az első húsz között tíz vidéki intézmény is található.