Lerombolják az oroszok a mariupoli színház maradványait
Az épületet márciusban annak ellenére érte orosz találat, hogy ezernél is többen menekültek oda, ráadásul jelezték a bombázóknak: gyerekek is vannak bent.
Az épületet márciusban annak ellenére érte orosz találat, hogy ezernél is többen menekültek oda, ráadásul jelezték a bombázóknak: gyerekek is vannak bent.
Ritka az olyan egységes és erős atmoszférájú előadás, mint Bodó Viktor feje tetejére állított, akrobatamutatványokkal és groteszk humorral tarkított A kastély-rendezése a Vígszínházban. Nem akar direkt a máról szólni, mégis nehéz nem arra gondolni.
Új arcok, régi visszatérők, botrányok, és egy rendszer, amely átszövi a kultúrát – valahogy így lehetett összefoglalni 2022-t, már ha a zene, a film, a színház és a képzőművészet egy évét akarjuk összegezni.
Nádas Péter Vidovszky László zeneszerzővel közösen 1979-ben írt Találkozása ezúttal a Katona József Színház online előadásában látható.
A Vígszínház sikerdarabjában, A Pál utcai fiúkban időnként új szereplők tűnnek fel, Nemecsek szerepét például tavaly a nagyrédei Kerek Dávid vette át, akit most meglátogattak egykori gimnáziumának diákjai, tanárai. A fiatal színész levélben köszönte ezt meg.
Egy témába vágó színházi előadás után lesz szó erről, a beszélgetés podcastként is elérhető lesz.
Tizenkét hónap késéssel ugyan, de a kulturális minisztérium végül csak elbírálta az Átrium kérelmét a nekik elvileg járó támogatásra, nem túl meglepő eredménnyel.
A Vígszínház bemutatója, A kastély közelít az ijesztőt az átláthatatlannal, a reménytelent a groteszkkel társító kafkai világhoz, és ahogy a színlap ígéri: elkafkásodik.
„Vesszen Hannibál! Vesszen Nyúl!” – a feltüzelt tömeg Fábri-filmből ismerős skandálása ezúttal az Átrium Színházban hangzik fel. A Mucsi Zoltán által megformált Nyúl Béla tanár úr most is óhatatlanul elbukik, mint ahogy elbukik vele a józan ész is.
Megéreztük, milyen jó magyarnak lenni, és hogy bár Novák Katalin és Orbán Viktor szerint a nőknek mindenféléről le kéne mondaniuk az életben, a színház máshogy beszél a gyerekvállalásról: megnéztük, mi mindent játszottak a színházak novemberben. Cikkünk a Színházi Kritikusok Céhe és a hvg.hu együttműködésének második darabja: mostantól minden hónapban a Céh egyik kritikusa írja meg, milyen volt az előző hónap a színházban. Az e havi cikk szerzője Puskás Panni.
Az előadás készítői azt állítják: Magyarországon a támogatások megvonásától félve nem vállalták a bemutató létrehozását.
Halottról ha jót nem lehet...? Szivák-Tóth Viktor Fényeskedjék neki című, a Szkénében látható darabjában feldereng jelenünk közállapota, baráti, családi, üzleti szálak, érdekek és érzelmek kibogozhatatlanul összegubancolódnak.
A lvivi és az odesszai operaház "kiváló munkát végzett kihívást jelentő körülmények közepette" – állt a zsűri értékelésében.
Patakvér nem folyik a színpadon, de a székesfehérvári Vörösmarty Színház előadása a mának szól.
„Sajnos a korábbi években bekerültek még mindig itt vannak” – mondta Vidnyánszky Attila az SZFE hallgatóiról egy konferencián, amelyről most az SZFE-ről nemrég kirúgott tanár is beszámolt.
Amikor bekerült a színészek közé, azt érezte, lábujjhegyen kell járnia az angyalok között, mert neki patája van, ami kopog: Mucsi Zoltánnal soha nem éreztettek ilyesmit a kollégái, mégis magára vette ezt a terhet. Már nem hisz abban, hogy a színházzal meg lehet változtatni a világot, de ettől még lehet hatása a közönségre.
Cserhalmi György nyílt levelet, vagy inkább rövid nyílt üzenetet írt a Nemzeti Színház igazgatójának.
Egy színházi próba után eltűnt Csernus Mariann nagy becsben tartott arany pecsétgyűrűje, illetve pénze is. A színésznő feljelentést tett.
Persze az ügynök nem egy rajzfilmfiguráról, hanem a neki hangot kölcsönző Harkányi Endre színészről jelentett.