Néhány év alatt többszörösére nőtt a tanárhiány egy tanulmány szerint
Hirtelen és rendkívüli mértékben megnőtt a pedagógushiány 2016 után csaknem minden képzési és településtípusban, a fővárosban a leglátványosabban.
Hirtelen és rendkívüli mértékben megnőtt a pedagógushiány 2016 után csaknem minden képzési és településtípusban, a fővárosban a leglátványosabban.
Van, ahol csak a napköziztetés vagy felügyelet a feladatuk, de az is előfordul, hogy eseti helyettesítésekre, tanórák megtartására is beosztják őket.
Ha csak 10 tanár mondott le egy tankerületben, hogyan vehettek fel tízszer annyi embert? Próbáltuk megfejteni a számokat.
Noha az egyik tanárszakszervezet elnöke szerint nyugdíjasok tartják életben az oktatást, egy igazgató szerint nehéz olyat találni, aki idős korban is lendületes. A tanárhiány egyre jobban érezhető, a megkérdezett igazgatók szerint le kell adniuk feladataikból. A gyerekek egyre kevesebbet kapnak, a szülők viszont – már akik megtehetik – egyre többet fizetnek magánórákért, mert a magántanárok árait felviszi, hogy az iskolák nem tudnak eleget tenni kötelességüknek.
A XVIII. kerülettől Gyömrőn és Kaposváron át Orosházáig több iskolában is nehézségekkel indult a tanév. Van, ahol tanárok hiányoznak, máshol az iskolaépület helyett konténer tantermekben kezdődött az oktatás.
Hány tanár adhatta be végül a lemondását, és mekkora szaktanárhiánnyal indul az év? Maradt-e bármilyen eszköze a pedagógusoknak a Belügyminisztériummal szemben, van-e még értelme tüntetni, tiltakozni? Milyen hatással van az oktatás elhanyagolása és a tanárok meg nem becsülése az oktatás minőségére, és mit tehet, aki jobbat akar a gyerekének? Tanévnyitó adásunkban 30 percben válaszoltunk a legégetőbb közoktatási kérdésekre.
A matek-informatika szakos Krisztina még kitart, várja, hogy miként alakul a fizetése új szerződésével, azaz köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyban. Az mindenesetre szíven ütötte, hogy 22 éves lánya gyakornokként nettó 50 ezer forinttal többet visz haza. Az iskolájában már most is hiányoznak tanárok, és az is lehet, hogy az egyik kötelező órát meg sem tudják tartani. Mesélt arról is, hiába voltak a gyerekei okosak, és a tanáraikra sem lehet panasz, mégis rengeteg pénzt költöttek magánórákra, hogy a vágyott egyetemre járhassanak.
A tanárok negyedét budapesti iskolákba keresik.
Az államtitkár szerint a sajtóban is megjelenő híresztelések egyszerű hazugságok.
A Civil Közoktatási Platform felháborodott, hogy a törvény részleteinek egyeztetéséből kihagyták őket és nehezményezik, hogy továbbra se tudják, pontosan mennyivel és mi alapján emelkedhetnek a bérek.
Akiknek már van szakdiplomájuk, gyorsabban szerezhetnek az adott területen tanári diplomát. Bővül azoknak a képzéseknek a köre is, amelyekre épülve tanári képesítést lehet szerezni.
A pedagógus, aki 2008 óta dolgozott az iskolában, egy magánintézményben folytatja.
Az álláshirdetés szövege szerint a tanárok egy sor olyan készséggel rendelkeznek, amiket eredményesen kamatoztathatnának a tanácsadói karrier során is.
Soproni Tamás polgármester szerint az önkormányzat tömködi be az állam által hagyott lyukakat.
A Madách Imre Gimnázium Facebookra írta ki, milyen kollégákat keres a következő tanévre.
Gyorsabb lenne felsorolni, hogy milyen tantárgyhoz van elég pedagógus a székesfehérvári intézményben.
Pálinkás József úgy látja, a félelemkeltés leghatékonyabban a tudatlanságra alapozható.
A Népszavának egy budapesti általános iskolában dolgozó pedagógus vázolta fel a kényszermegoldásokat.
Csaknem háromezer pedagógus jelezte, hogy otthagyja a közoktatást, ha elveszik a tanárok közalkalmazotti státuszát.