100 éve lehet taxizni Budapesten
Fennállásának 100 éves jubileumát ünnepelte június 1-jén a Főtaxi Zrt, amelynek elődje 1913-ban ugyanezen a napon indította el az első magyarországi autótaxi szolgáltatást a fővárosban.
Fennállásának 100 éves jubileumát ünnepelte június 1-jén a Főtaxi Zrt, amelynek elődje 1913-ban ugyanezen a napon indította el az első magyarországi autótaxi szolgáltatást a fővárosban.
Visszavonta a taxirendelet módosításáról szóló javaslatot Tarlós István főpolgármester a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén.
Épp gyökeresen átalakul a főváros taxijainak megjelenése, mit szólnának a város lakói valami formabontóhoz?
Elcsípünk két példányt az egyik márka telephelyén, ahol a főváros promóciós kampányához készültek látványautók.
2015. június végéig tizenöt éves autókkal is lehetne taxizni a fővárosban, a kombiknál az elvárt méret 430 literről 390 literre csökkenne és alakítanának a szabad jelzéseken is. Egy zöld, valamint egy piros lámpát kapnának a kocsik, hogy egyértelműen el lehessen dönteni, hogy a taxi leinthető-e.
A Budapesten kialakult rendszerben a taxisnak vagy az utast, vagy az államot át kell vernie, hogy boldoguljon. A helyzeten némiképp lazít egyet az új rendelettel beköszöntő fix tarifa, de a 10 éves korhatáron sok taxis elvérezhet. Igaz, ha ez lesz érvényben vidéken is, akkor ott még többen elbukhatnak, abból pedig botrány van. Ez lehet a pesti taxisok egyik reménye.
Budapesten mintegy 3 700, a környező településeken pedig további 300-400 főtevékenységként taxis személyszállítást megjelölő egyéni vállalkozás és cég működik – őket érinti elsősorban a főváros új taxirendelete. A taxis cégek közül nagyon kevés ad le éves beszámolót működéséről, de ezek alapján a taxis piac árbevétele alig haladja meg az évi 6 milliárd forintot.
„Veled egyetemben.” Ez a szlogenje a két éve indult Diáktaxinak, melynek munkatársai egytől egyig egyetemisták. Bár a járműpark némileg szedett-vedett, és van köztük jócskán tízéves modell is, az alapítók szerint a szolgáltatás minősége fontosabb az autók paramétereinél. Még akkor is, ha az új fővárosi taxisrendelet-tervezet az utóbbiakat szigorítaná.
A budapesti taxisok évek óta húzódó árháborújának véget vethet, ám a fuvarszervező cégek között máris sokkal keményebb csatát nyitott a múlt héten a fővárosi közgyűlés elé került rendelet.
Kilenc taxitársaság csalódottságát fejezte ki szerdán a fővárosi taxirendelettel kapcsolatban tartott, egy nappal korábbi egyeztetés miatt. A társaságok képviselői kedden Tarlós István főpolgármesterrel és Vitézy Dáviddal, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatójával egyeztettek a rendelettervezetről.
Újabb széles körű egyeztetés lesz a taxirendeletről a szakmai szervezetekkel, ezeken a hatálybalépés türelmi ideje és a Gazdasági Versenyhivatal észrevétele is szóba kerülhet – mondta a főpolgármester szerdán a Fővárosi Közgyűlés szünetében tartott sajtótájékoztatón.