Jön a hó: milyen profilmélységűnek kell lennie a téli gumiabroncsoknak?
Érdemes tisztában lenni legalább a legalapvetőbb követelményekkel.
Érdemes tisztában lenni legalább a legalapvetőbb követelményekkel.
A tapasztalataik alapján az első havazás után cserél nyáriról télire a többség.
Tizenháromféle garnitúrát vizsgáltak idén.
Összesen harmincnégyféle abroncsot vizsgáltak.
Megérkezett a hó, a legtöbb autótulajdonosnak csak ilyenkor jut eszébe a gumicsere. Nekik lehet rendkívül hasznos a legnagyobb hazai teszt.
Egyelőre még kellemes 20+ fokos hőmérséklet mellett telnek napjaink, de a közelgő fagyos időszakra nem árt időben felkészülniük az autósoknak.
Érdemes a téli szezon előtt tájékozódni, mert nem feltétlenül az a legdrágább abroncs, ami aztán a legjobb is.
Hamarosan itt a hideg, fagyos, havas, latyakos időjárás, melyre nem árt jó előre felkészülni. Például egy jól megválasztott új téligumival.
A 2017-es tesztben bőségesen van négyévszakos abroncs is, ezekről is kiderült, mennyire jók télies körülmények közt.
Hamarosan itt a hideg, fagyos, havas, latyakos időjárás, melyre nem árt jó előre felkészülni. Például egy jól megválasztott új téligumival.
Jeges úton nemcsak a nyári, hanem a használt téli gumi is két és félszeres fékutat produkál.
A következő napokban – rövid felmelegedést követően – ismét téli útviszonyok és nappal is fagypont alatti hőmérsékletek várhatóak. A hasznaltauto.hu oldalnál, a korábbi havas napok alatt, megcsinálták téligumitesztjüket műgyanta helyett, valódi hóban is. Íme az eredményeik.
Nehezen vallják be az autósok, ha nem váltanak abroncsot a téli szezon kezdetén – világít rá a Vredestein friss felmérése, amely ezer magyar sofőr megkérdezésével készült. Bár 88 százalékuk állítja, hogy tavaly volt téli gumi a járművén, a piaci adatok alapján ez az arány 55-60 százalék lehet.
19 szettet vizsgáltak meg a szakemberek az idei tesztben, köztük egy egész évben megfelelőnek hirdetett és egy négyévszakos típus, valamint három, különféle állapotú nyári garnitúra is szerepelt próbán.
Az osztrák autóklub, az idén számos más erutópai szervezettel közreműködve jelentkezett az éves téligumi-tesztjével, amelyben ezúttal a városi kisautókra szánt 165/70 R14 T és a középkategóriának számító 205/55 R16 H méretosztály versenyzőit vették górcső alá.
Ahogy azt várható, a nagyobb márkák modelljei teljesítenek jobban egy összetett téli autózási jellemzőket imitáló teszt során. Fontos tapasztalat az is, hogy nyári gumival jeges úton akár kétszer hosszabb lesz a fékút 40 km/h-ról is, mint a legjobb téli gumival.
Kétféle méretben tesztelték a felhozatalt az osztrák szakemberek, melynek eredményeként bebizonyosodott, hogy a nagynevű márkák között is lehet jelentős az eltérés, de összességében még mindig jobb teljesítményt nyújtanak a termékeik, mint az olcsóbb kategóriájú gumiabroncsok.
Hiába a megfelelő profilmélység, a 4-5 évnél idősebb téli gumik tapadási tulajdonságai végletesen leromlanak.
A Federal Super Steel 657, a Goodyear Vector 4Seasons, a Hankook Optima 4S és a Vredestein Quatrac 3 négy évszakos...
Az autóMAGAZIN tesztjében 10 fajta téli gumi a BMW 3-as 205/55 R 16 H méretű kerekein mérkőzik egymással havon, vizes és száraz útburkolaton. Hogy az újoncok képesek-e lehagyni a már bejáratott konkurenciát, kiderül a tesztből.