Most még nem késő, itt az európai autóklub nagy téligumi-tesztje

Érdemes a téli szezon előtt tájékozódni, mert nem feltétlenül az a legdrágább abroncs, ami aztán a legjobb is.

  • hvg.hu hvg.hu
Most még nem késő, itt az európai autóklub nagy téligumi-tesztje

Az európai autóklub (ACE), a német Műszaki Felügyeleti Társaság (GTÜ) együttműködésével egy finnországi tesztpályán tette próbára az idei, új, téli abroncsokat.

Kilenc garnitúrát vizsgáltak 185/65 R15 méretben, amely az egyik legjellemzőbb kategória, ilyennel van szerelve például az Opel Corsa, a VW Polo és társaik használnak ilyen méretű abroncsokat.

www.focus.de

A pontok az egyes kritériumok szerint, súlyozva kerültek kiosztásra. A legfontosabb szempont a havas úton való viselkedés (max. 80 pont), majd a vizes úton (max. 80 pont) és a száraz úton (max. 60 pont) való irányíthatóság/fékezési jellemzők következnek míg a gazdaságosság (max. 30 pont) és ár-érték arány (max. 10) arányosan kevésbé hangsúlyosak. Ennek alapján az elérhető maximális érték 260 pont.

A teszt megállapításai szerint a téli abroncsok közül az olcsóbb kategória is megfelelően teljesített havas úton, viszont a mostanság sokkal jellemzőbb – inkább csak télies – nedves útviszonyok közt a téli abroncsok jelentős teljesítménybeli eltéréseket mutattak. A Goodyear és Continental abroncsával 80 km/h-s tempóról 34 méter alatt álltak meg ilyen felületen, míg a Kenda gumival 41 méter alatt.

A rangsor végül így alakult az összetet szempontok alapján:

1.  Continental TS860 - 206 pont

2.  Nokian WR D4  - 195

3.  Goodyear UltraGrip 9 (UG9) - 191

4.  Dunlop Winter Response 2 - 186

5.  Kumho Wintercraft WP51 - 183

6.  Bridgestone LM001 - 182

7.  Nexen Winguard Snow G WH2 - 181

8.  Pirelli Winter Cinturato - 177

9.  Kenda Wintergen 2 KR501 - 173

A teljes teszt részletes eredményei itt érhetőek el. Aki pedig az összehasonlítás miatt további teszeredményekre is kíváncsi, itt az AutoBild idei tesztje.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.