Félmillió pilóta kerestetik
A Boeing előrejelzése szerint a következő 20 évben a globális légipiacnak mintegy félmillió új pilótára lesz szüksége. Ázsia és a Csendes-óceán térsége lesznek a fő felszívó térségek.
A Boeing előrejelzése szerint a következő 20 évben a globális légipiacnak mintegy félmillió új pilótára lesz szüksége. Ázsia és a Csendes-óceán térsége lesznek a fő felszívó térségek.
Ázsia nagy részén tilos taxit vagy tömegközlekedési eszközt használni, ha durian van nálunk. A megosztó illattal megáldott gyümölcs fogyasztása egy szemléletes hasonlat szerint olyan érzés, mintha a világ legédesebb eprét majszolnánk egy mobilvécé belsejében ücsörögve.
Európa második legnagyobb légitársasága, a Lufthansa azon gondolkodik, hogy partnerségre lépjen egy másik légivállalattal, vagy saját fapados indítson az ázsiai terjeszkedéshez. Stratégiaváltás nélkül a német cég lemarad az arab országok társaságaival folytatott versenyben.
A délkelet-ázsiai elektronikai gyárakból jól ismert munkaügyi problémák közül számos Magyarországon is jellemző - írta közös kutatásának eredményeiről a Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) és a holland civil kutatóközpont, a Somo.
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint az első nyolc hónapban hatalmas többlet halmozódott fel a külkeresdelmi mérlegben, az 5 milliárd eurós összeg kicsivel nagyobb, mint az előző év hasonló időszakában mért. Az export, ha gyengébben is, de tovább növekszik, míg a gyenge belső fogyasztás miatt az import hullámzó teljesítményt mutat. Míg Magyarországon sokan a német konjunktúrához kötik az export helyzetét, addig érdemesebb távolabbra, Ázsiába is tekinteni. Ha ott lassul a gazdaság, azt mi is megérezzük. Most pedig ezzel lehet számolni.
Ázsia legnagyobb Apple áruházának megnyitására készül az amerikai órásvállalat Pekingben - jelentették be a kínai fővárosban újságíróknak, akik előtt egy órára már kitárta kapuit Kína hatodik hivatalos Apple nagyáruháza.
Az elmúlt évtizedben megduplázódott a főbb ázsiai hatalmak katonai költségvetése, sőt Kínáé megnégyszereződött – derül ki egy hétfőn Washingtonban közzétett tanulmányból.
Ázsiai sörrel lép piacra Európában a Heineken, miután megvásárolta az egyik legkedveltebb sör gyártójának csaknem 40 százalékát, s így 95 százalékba övé lesz a szingapúri vállalalat.
A feltörekvő piacokon, de főleg Kínában a luxustermékek iránti fokozódó kereslet megdobta például a Louis Vuitton, a Dior, a Givenchy és a Fendi márkákat birtokló LVMH konszern, a Guccit tulajdonló PPR csoport és a L’Oréal eladásait és a nyereségét is az év első hat hónapjában.
A Philip Morris profitja 13 százalékkal nőtt az első negyedévben elsősorban annak köszönhetően, hogy Ázsiában megugrottak az eladások, Európában viszont csökkent az értékesítés volumene.