szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ázsiai sörrel lép piacra Európában a Heineken, miután megvásárolta az egyik legkedveltebb sör gyártójának csaknem 40 százalékát, s így 95 százalékba övé lesz a szingapúri vállalalat.

A Heinekené lesz az Ázsiában nagyon népszerű Tiger sörmárkát gyártó szingapúri Asian Pacific Breweries (APB), miután a cég 39,7 százalékát birtokló F&N részvényesei beleegyeztek részesedésük eladásába a hollandoknak − írja a Napi Gazdaság Online az AP alapján. Ezzel két hónapos felvásárlási háború végén ásták el a csatabárdot.

A Heineken így az APB 95 százalékos tulajdonosa lesz − a céget nyolcvan évig működtette együtt az F&N-nel. A tulajdonrész megemelése 4,7 milliárd eurójába került, ám az új szerzemény mind a cégvezetés, mind az elemzők szerint megéri az árát. Az APB Ázsia 14 országában 30 sörfőzdét üzemeltet, egyik legnagyobb piaca Kína, amelyben a prémium sörök értékesítése a várakozások szerint évente 12 százalékkal bővülhet 2020-ig.

A felvásárlás nyomán a Heineken üzemi nyereségének 55 százalékát a nagy növekedési lehetőségeket tartogató feltörekvő országokban fogja elérni. A cégvezetés döntését mindezeken túl az is motiválta, hogy megkezdhetik a Tiger márkájú sörök forgalmazását az Ázsián kívüli piacokon is. A sör barátai ugyanis nyitottak az egzotikus, a világ távoli tájairól származó termékek fogyasztására.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!