szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A feltörekvő piacokon, de főleg Kínában a luxustermékek iránti fokozódó kereslet megdobta például a Louis Vuitton, a Dior, a Givenchy és a Fendi márkákat birtokló LVMH konszern, a Guccit tulajdonló PPR csoport és a L’Oréal eladásait és a nyereségét is az év első hat hónapjában.

A leggazdagabbak

A Challenge Magazinnak a legvagyonosabb franciákról szóló legfrissebb összeállításának élén a Louis Vuitton feje, Bernard Arnault végzett, aki európai viszonylatban is rendszeresen végez előkelő helyen, az üzletember vagyonát 21,2 milliárd euróra becsülik. A második helyen az Auchan vezetője végzett, a harmadik helyen pedig a Hermést irányító három család (Dumas, Puech és Guerrand) futott be, a negyedik pedig a L’Oréal-örökös Liliane Bettencourt lett. François Pinault, akinek a családja a PPR-t vezeti, a hatodik helyen végzett, míg a Chanel tulajdonosa 5,6 milliárd eurós bevételével megőrizte nyolcadik helyét.

Kitűnő féléves teljesítményről számoltak be az európai székhelyű luxusmárkák Ázsiából, így kissé csillapodhattak a globális gazdaság miatt kialakult félelmeik. A legnagyobb luxusmárkák két számjegyű növekedést mértek az ázsiai, de főként a kínai eladásaikban. Az év egészére is jelentős fejlődés várható. A párizsi cégek örülhettek a legjobban az ázsiai térség luxus iránti érdeklődésének.

Az LVMH profitjának 20 százalékos emelkedését jelentette, a PPR 17 százalékost. A L’Oréalnál ázsiai egységüket mondták a csoport fő nyereségtermelőjének, eladásaik 35 százaléka származott onnan. A PPR-nél 38 százalék származott a feltörekvő piacokról. Az LVMH ilyen adatot még nem közölt erről az évről, de vélhetőleg növelte a csoporton belüli eladásainak 27 százalékos tavalyi részesedését.

Globális szinten az LVMH alaptevékenységéből származó üzemi eredmény nőtt az első fél évben, 2,66 milliárd eurót ért el, míg a PPR üzemi eredménye 20 százalékkal 815,3 millió euróra nőtt az év első felében. A teljesítményeknek megfelelően Bernard Arnault, az LVMH vezérigazgatója, Francois-Henri Pinault, a PPR első vezetője, valamint Jean-Paul Agon, a L’Oréal vezére is bizakodóan beszélt az év hátralévő részéről, főleg az ázsiai dinamizmusnak köszönhetően, amely – mint többen nyilatkozták – némileg azért lassulhat a jövőben.

A kilátások ennek ellenére továbbra is mindig nagyszerűek a piac szereplői számára: a luxusszegmens a mostani becslések szerint az ázsiai–csendes-óceáni térségben idén 16 százalékkal bővülhet, azonban a legnagyobb piacnak számító Kína ennél is többet, 22 százalékot verhet rá az előző év eladásaira.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!