#élelmiszeripar



Megmenekült a Cerbona

Piaci információk szerint televíziós és promóciós imidzskampány indul a Cerbona müzli, szelet, és pehely termékeinek támogatására. Másfél évvel ezelőtt, a Cerbonát is gyártó zrt. csődje, majd a sikertelen csődegyezséget követő felszámolás megindulása után nem sok remény volt arra, hogy a teljes malomipari vertikumot átfogó cégből bármi is működőképes maradjon, de a hitelezők és a felszámoló mindent megtettek a gyártás megőrzéséért, és ez egy új befektetővel sikerre vezetett.

hvg.hu

Milliárdos húsipari beruházás Pápán

Két, egyenként 900 millió forintos beruházás kezdődött meg a Pápai Hús 1913 Kft-nél: szeletelő-és csomagolóüzemet alakítanak ki és korszerűsítik a sertéstelepeket - tájékoztatta az MTI-t a gazdasági igazgató.

MTI

Terítéken az élelmiszeripar: 200 kiállító érkezik Budapestre

Hétvégétől várja a látogatókat a HUNGEXPO két élelmiszeripari szakkiállítása, a FOODAPEST és az UKBA. Közel 7 ezer négyzetméteren mintegy 200 kiállító részvételével február 5-8. között, vasárnaptól szerdáig tart a program. Az idei a második alkalom, hogy együtt kerül sor a két élelmiszeripari-gasztronómiai seregszemlére.

hvg.hu


Mi van a reklámok mögött? Megpróbáljuk kideríteni

A tojás tanyasi, a csirke kukoricás, a kenyér teljes kiőrlésű, a chips sütőben sütött, a répa pedig bio. Ugye ismerjük ezeket az imázsteremtő jelzőket, amelyek az egészséges étkezés képzetét keltve elhitetik velünk, hogy tudjuk, mi van a tányérunkon. A szakértők szerint azonban az élelmiszer-marketing sokszor hamis ködösítés, és egyre nagyobb a szakadék a képzelet és az élelmiszer-ipari valóság között. Mi van a mesék és reklámok mögött?

Krisztina O'Brien



Az export tartja életben a magyar élelmiszeripart

Tavaly is folytatódott az élelmiszeripar belföldi piacvesztése, miközben az export 7,6 százalékkal bővült - összegzi a Napi Gazdaság a keddi számában a Vidékfejlesztési Minisztériumnak az élelmiszeripar 2010. évi helyzetéről szóló jelentését.

MTI


Évszázados márkák őrzik a vállalkozásokat

Egy vállalkozás számára, függetlenül a méretétől, kiemelt fontossággal bír a márkanév kialakítása, bevezetése, elterjesztése és a termék vagy szolgáltatás minőségének megőrzése. Egy „brand”-re fel lehet építeni egy céget, s ha beválik, hosszú időn át megőrizhető a hajdani nimbusz. A magyar agrárium egyes vállalkozásai ma is az évszázados hagyományokra építenek.

hvg.hu

Megmaradhat a cerbonások munkája

A Cerbona Zrt. egy külföldi befektetővel tárgyal, amely megvenné a jelenleg felszámolás alatt álló élelmiszeripari cég eszközeit, és folytatná a tevékenységét - közölte a gazdaság.hu portál kedden.

MTI







Gyanús lehet néhány kedvelt élelmiszer

A szklerózis multiplex súlyos, ideggyógyászati betegség, melynek oka még nem ismert, ezért érthető, hogy a szakorvosok minden úton igyekeznek a kórokozó tényezőket tisztázni. Egy nemzetközi vizsgálat során a korszerű élelmiszeripar néhány terméke gyanúba került a betegséggel kapcsolatban.

MTI