Lejárt élelmiszerekkel üzletelnének az USA-ban
Lejárt, de még fogyasztható élelmiszereket árulna üzleteiben egy amerikai élelmiszerlánc korábbi elnöke.
Lejárt, de még fogyasztható élelmiszereket árulna üzleteiben egy amerikai élelmiszerlánc korábbi elnöke.
Aláírták a Norbi Update romániai master franchise szerződését, így a szomszédos országban is terjeszkedhet a brand, egyelőre négy erdélyi városban és Bukarestben nyílik Update üzlet. A márka a jövő évelején belép a cseh és az osztrák piacra is. A társaság tervei szerint 5 éven belül teljesen lefedi az Európai Unió piacát. Eközben folyik a magyarországi terjeszkedés is, idén karácsonyig 7 új üzletet nyitnak.
A budapesti XVII. kerületi zöldövezetben kezdte, ma már Dunavarsányban milliárdos beruházással létrehozott feldolgozó üzeméből évi 4 ezer tonna kristálytiszta magyar mézet szállít a világ legmenőbb piacaira egy gépészmérnök. Abban lett a világ egyik legjobbja, amit gyerekkorában kifejezetten utált, és biztos volt benne, hogy nem fog vele foglalkozni: a mézkészítésben. London és Bahrein, Vancouver és Tokió, Róma és Riyadh üzleteinek polcain sorakoznak cége, az Aranynektár Kft. mézei.
Belátható időn belül Hungarikum Delikát üzletet kíván nyitni Moszkvában a CBA Kereskedelmi Kft., hogy ott árusíthassa az orosz piacon leginkább keresett magyar élelmiszeripari termékeket – mondta Fodor Attila, az áruházlánc kommunikációs igazgatója.
Összesen csaknem 20 ezer élelmiszerboltot regisztrált a Nielsen, 2 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban Még mindig elaprózott a bolthálózat: Amíg Magyarországon 10 ezer lakosra tizenkilenc bolt jut, addig például Szlovákiában tizenhét, Csehországban tizenöt, Ausztriában pedig hét.
A Gazdasági Versenyhivatalhoz tizenhárom olyan fúziós kérelem érkezett 2012 júniusa és 2013 februárja között a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH), amely ezeket az élelmiszer kiskereskedelmi piacokat érintette. Az engedélyköteles összefonódások következtében országszerte 158 kiskereskedelmi egység cserélt gazdát, legnagyobb részük Budapesten, Dél-Dunántúlon és Észak-Magyarországon.
Ásványvizet hetente több alkalommal is fogyaszt a magyar lakosság, az gyakorlatilag a napi étrend részévé vált. Egy átlagos vásárló háztartás évente mintegy 330 liter, azaz havi mintegy 30 liter ásványvizet visz haza. Hódítanak az ízesített vizek és a vásárlók visszapártolni látszanak a gyártói márkákhoz. Az ásványvíz ezon ritka termékek egyike, amelyek forgalmában csökkent a hipermarketek részesedése.
Ebben az évben robbanhat az internetes kereskedelem, a nagyok közül az elsőként webboltot nyitó Tesco után több nemzetközi lánc is megindíthatja online áruházát. Szakértői becslések szerint 2013-ban a forgalom 50-60 százalékos bővülése sem kizárt. Vannak azonban, akik óvatosan közelítenek az internetes kereskedelemhez.
Tizenkét hónap alatt 5 százalékkal nőtt értékben az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma, mennyiségben változatlan maradt. Többet adtak el az otthoni főzéshez szükséges néhány termékből, mint például tejföl, margarin, túró, liszt és vaj. Változnak a vásárlási szokások: a vevők kiadásaiból a korábbinál nagyobb rész jut a lakóhely közeli üzlettípusokra.
Az édességgyártók és kereskedők számára is kiemelten fontos a november-decemberi időszak a népszerű női névnapok, valamint a Mikulás, a karácsony és a szilveszter miatt. Például bonbonokból az éves mennyiség 18 százaléka ebben a két hónapban fogy a GfK Hungária Háztartáspanel adatai alapján. Míg csokoládémikulásból a fogyasztók választása inkább a márkás termékekre esik, addig szaloncukorból már minden második kilogramm nem az előrecsomagolt, hanem a kimért kínálatból kerül a karácsonyfákra.
A tavalyi évhez képest egyre homogénebbé válik a diszkontláncok termékkínálata, miközben a legintenzívebb vásárlók egyre inkább az alacsonyabb jövedelmű háztartások közül kerülnek ki. A márkatermékek – néhány kivételtől eltekintve – továbbra sem tudtak érdemben terjeszkedni a diszkontok polcain. Ahol erős az árverseny, ott a diszkontok sem olcsóbbak.
A transzparencia egyre fontosabbá válik a termékek, különösen az élelmiszerek eladhatóságában. Több sikeres külföldi példa hatására a Lidl hazai áruházaiban is felismerték, hogy eladásösztönző hatása van annak, ha találkozhatunk a termelő nevével és arcával.
Napi fogyasztási cikkekből a hazai kiskereskedelem bevétele 4 százalékkal nőtt – az európai átlag 3,1 százalék –, a mennyiséget tekintve azonban Magyarországgal együtt nyolc európai országban csökkent a bolti forgalom. Magyarországon átlagosan 6 százalékkal drágult az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum a harmadik negyedév során – ez Európában a második legnagyobb ütemű áremelkedés.
Nagyon bejönnek a válságévek a német hátterű diszkontláncoknak, mind az Aldi, mind pedig Lidl tulajdonosai a német vagyonoslista legelején tartózkodnak.
Értékben hat, mennyiségben egy százalékkal nőtt az élelmiszer kiskereskedelmi forgalma 2011. december-2012. július során. A tavasz és a nyár nyertesei a jégkrém, a sör, az ásványvíz. A hagyományos kis üzletek őrzik értékalapon 27 százalékos piaci részesedésüket.
Nem tudott talpon maradni a Reál hálózatából tavaly decemberben kiszállt Arzenál Kereskedelemfejlesztési Kft., a társaság végelszámolása hivatalosan is megkezdődött. A nagy tervekkel és többszáz üzlettel induló Arzenál kiskereskedelmi hálózat – amely Jakabos Zsuzsa Európa-bajnok úszót is „csatasorba állította” – ettől függetlenül tovább működik, ez az Arzenál ugyanis nem az az Arzenál, időközben a pénzügyi befektető kiszállt a végelszámolás alá vont cégből és az Arzenál-Régió Kft.-be vitte a láncot.
Az élelmiszerek kereskedeleménél négy adóforintból egy nem folyik be a költségvetésbe, az ágazatban 130 milliárd forint adót csalnak el évente - írja a Magyar Nemzet.
Alapvetően pozitív várakozásokat fogalmaztak meg a idei Coop Rally állomásainak cégvezetői, visszaesésre senki sem számít közülük, többségük pedig – az árbevételt tekintve legalábbis – növekedéssel számol a jövő évben.
Idén is növekedést tervez a napi 1,5 millió vevőt kiszolgáló Coop csoport, amely a tavalyi 510 milliárd forint körüli bevételénél tervei szerint 4 százalékkal többre tesz szert.
Szeptemberben indul az ország első internetes, mirelit termékeket forgalmazó áruháza. A boltot a Mirelite Mirsa Zrt. üzemelteti, egyelőre Albertirsára, Budapestre és Miskolcra, valamint környékükre szállítanak.