#élelmiszerkereskedelem


Norbi: Világmárka lesz az Update
 

Norbi: Világmárka lesz az Update

Aláírták a Norbi Update romániai master franchise szerződését, így a szomszédos országban is terjeszkedhet a brand, egyelőre négy erdélyi városban és Bukarestben nyílik Update üzlet. A márka a jövő évelején belép a cseh és az osztrák piacra is. A társaság tervei szerint 5 éven belül teljesen lefedi az Európai Unió piacát. Eközben folyik a magyarországi terjeszkedés is, idén karácsonyig 7 új üzletet nyitnak.

hvg.hu hvg.hu

A magyar méhész, aki letarolja Európát
 

A magyar méhész, aki letarolja Európát

A budapesti XVII. kerületi zöldövezetben kezdte, ma már Dunavarsányban milliárdos beruházással létrehozott feldolgozó üzeméből évi 4 ezer tonna kristálytiszta magyar mézet szállít a világ legmenőbb piacaira egy gépészmérnök. Abban lett a világ egyik legjobbja, amit gyerekkorában kifejezetten utált, és biztos volt benne, hogy nem fog vele foglalkozni: a mézkészítésben. London és Bahrein, Vancouver és Tokió, Róma és Riyadh üzleteinek polcain sorakoznak cége, az Aranynektár Kft. mézei.

Molnár Csaba Molnár Csaba


Lassan elfogynak az élelmiszerboltok
 

Lassan elfogynak az élelmiszerboltok

Összesen csaknem 20 ezer élelmiszerboltot regisztrált a Nielsen, 2 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban Még mindig elaprózott a bolthálózat: Amíg Magyarországon 10 ezer lakosra tizenkilenc bolt jut, addig például Szlovákiában tizenhét, Csehországban tizenöt, Ausztriában pedig hét.

hvg.hu hvg.hu

Nagy a mozgás az élelmiszer kereskedelemben
 

Nagy a mozgás az élelmiszer kereskedelemben

A Gazdasági Versenyhivatalhoz tizenhárom olyan fúziós kérelem érkezett 2012 júniusa és 2013 februárja között a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH), amely ezeket az élelmiszer kiskereskedelmi piacokat érintette. Az engedélyköteles összefonódások következtében országszerte 158 kiskereskedelmi egység cserélt gazdát, legnagyobb részük Budapesten, Dél-Dunántúlon és Észak-Magyarországon.

hvg.hu hvg.hu

Egyre jobb üzlet az ásványvíz
 

Egyre jobb üzlet az ásványvíz

Ásványvizet hetente több alkalommal is fogyaszt a magyar lakosság, az gyakorlatilag a napi étrend részévé vált. Egy átlagos vásárló háztartás évente mintegy 330 liter, azaz havi mintegy 30 liter ásványvizet visz haza. Hódítanak az ízesített vizek és a vásárlók visszapártolni látszanak a gyártói márkákhoz. Az ásványvíz ezon ritka termékek egyike, amelyek forgalmában csökkent a hipermarketek részesedése.

hvg.hu hvg.hu

Idén kilőhet az online kereskedelem
 

Idén kilőhet az online kereskedelem

Ebben az évben robbanhat az internetes kereskedelem, a nagyok közül az elsőként webboltot nyitó Tesco után több nemzetközi lánc is megindíthatja online áruházát. Szakértői becslések szerint 2013-ban a forgalom 50-60 százalékos bővülése sem kizárt. Vannak azonban, akik óvatosan közelítenek az internetes kereskedelemhez.

hvg.hu hvg.hu

A hasán nem spórol a magyar
 

A hasán nem spórol a magyar

Tizenkét hónap alatt 5 százalékkal nőtt értékben az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma, mennyiségben változatlan maradt. Többet adtak el az otthoni főzéshez szükséges néhány termékből, mint például tejföl, margarin, túró, liszt és vaj. Változnak a vásárlási szokások: a vevők kiadásaiból a korábbinál nagyobb rész jut a lakóhely közeli üzlettípusokra.

hvg.hu hvg.hu

Tarol a fapados szaloncukor
 

Tarol a fapados szaloncukor

Az édességgyártók és kereskedők számára is kiemelten fontos a november-decemberi időszak a népszerű női névnapok, valamint a Mikulás, a karácsony és a szilveszter miatt. Például bonbonokból az éves mennyiség 18 százaléka ebben a két hónapban fogy a GfK Hungária Háztartáspanel adatai alapján. Míg csokoládémikulásból a fogyasztók választása inkább a márkás termékekre esik, addig szaloncukorból már minden második kilogramm nem az előrecsomagolt, hanem a kimért kínálatból kerül a karácsonyfákra.

hvg.hu hvg.hu

A diszkontok lassan mindent visznek
 

A diszkontok lassan mindent visznek

A tavalyi évhez képest egyre homogénebbé válik a diszkontláncok termékkínálata, miközben a legintenzívebb vásárlók egyre inkább az alacsonyabb jövedelmű háztartások közül kerülnek ki. A márkatermékek – néhány kivételtől eltekintve – továbbra sem tudtak érdemben terjeszkedni a diszkontok polcain. Ahol erős az árverseny, ott a diszkontok sem olcsóbbak.

hvg.hu hvg.hu


Már alig vásárolnak a magyarok
 

Már alig vásárolnak a magyarok

Napi fogyasztási cikkekből a hazai kiskereskedelem bevétele 4 százalékkal nőtt – az európai átlag 3,1 százalék –, a mennyiséget tekintve azonban Magyarországgal együtt nyolc európai országban csökkent a bolti forgalom. Magyarországon átlagosan 6 százalékkal drágult az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum a harmadik negyedév során – ez Európában a második legnagyobb ütemű áremelkedés.

hvg.hu hvg.hu



Bezárják a milliárdos kiskereskedő céget
 

Bezárják a milliárdos kiskereskedő céget

Nem tudott talpon maradni a Reál hálózatából tavaly decemberben kiszállt Arzenál Kereskedelemfejlesztési Kft., a társaság végelszámolása hivatalosan is megkezdődött. A nagy tervekkel és többszáz üzlettel induló Arzenál kiskereskedelmi hálózat – amely Jakabos Zsuzsa Európa-bajnok úszót is „csatasorba állította” – ettől függetlenül tovább működik, ez az Arzenál ugyanis nem az az Arzenál, időközben a pénzügyi befektető kiszállt a végelszámolás alá vont cégből és az Arzenál-Régió Kft.-be vitte a láncot.

hvg.hu hvg.hu


Optimisták a Coop Rally cégvezetői
 

Optimisták a Coop Rally cégvezetői

Alapvetően pozitív várakozásokat fogalmaztak meg a idei Coop Rally állomásainak cégvezetői, visszaesésre senki sem számít közülük, többségük pedig – az árbevételt tekintve legalábbis – növekedéssel számol a jövő évben.

MTI/hvg.hu MTI/hvg.hu


Jön az internetes mirelit üzlet
 

Jön az internetes mirelit üzlet

Szeptemberben indul az ország első internetes, mirelit termékeket forgalmazó áruháza. A boltot a Mirelite Mirsa Zrt. üzemelteti, egyelőre Albertirsára, Budapestre és Miskolcra, valamint környékükre szállítanak.

hvg.hu hvg.hu