szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A zöldség ára olyan drasztikusan emelkedett, hogy egyelőre nem használja a szendvicsekben a gyorsétteremlánc.

„Még a paradicsomoknak is szükségük van szabadságra!” – áll az indiai Burger King plakátjain, amiken a cég bejelenti: nem használja egy ideig a zöldséget, mert négyszeresére emelkedett az ára az országban. Emellett azt is bejelentette, hogy kivezeti az évek óta ingyenesen kérhető sajtszeletakciót is. A kellemetlenségért elnézést kérnek.

A héten már a McDonald’s és a Subway is bejelentette Indiában, hogy ezután paradicsom nélkül kínálja a termékeit. Az országban egyre emelkedik az infláció, ráadásul a monszunidő jelentős károkat okozott a mezőgazdaságban, ezért bizonyos termékek ára az utóbbi hónapokban 450 százalékkal emelkedett. Ezek közé tartozik a paradicsom is.

Az indiai kormány a drágulás miatt Nepálból kezdett paradicsomot importálni, amit teherautókról árulnak alacsony áron országszerte.

A képen a Burger King leghíresebb szendvicse, a Whopper látható, szomorúan, paradicsom nélkül.

AFP/Arun Sankar

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!