szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Hogyan növelhetem az eladásaimat? Miként építsek márkát a termékeimből? Most megmutatjuk!

Az online marketing célja, hogy internetes eszközökkel ismertté tegye a vállalkozást vagy termékét a nagyközönség előtt. A hatékony marketingkommunikáció márkát épít, növeli az eladásokat, és javul a vállalkozás jövedelmezősége is. Ma már egyetlen kisvállalkozás sem engedheti meg magának, hogy lemondjon az online marketingben rejlő lehetőségekről.

Sorozatunk korábbi részeit itt tudja elolvasni:

1. Az alapok
2. Céges honlap
3. Keresőmarketing

Most az online sajtóközleménnyel foglalkozunk. Az online sajtóközlemény látszólag egyszerű eszköz: megírjuk és elküldjük az MTI-nek, illetve a kinézett lapoknak. A kisvállalkozások többsége azonban vagy nem él vagy rosszul él ezzel az eszközzel. Fontos tisztázni, hogy a sajtóközlemény nem PR-cikk, mert ez egy másik műfaj. Utóbbiért fizetnek a cégek, hogy azt leközöljék az újságok. A sajtóközlemény azonban egy hírértékkel bíró, üzleti anyag, amely sokakat érdekel, aktuális, és valamilyen problémára nyújt megoldást.

Formai követelmények

A sajtóközlemény teljes mérete, csatolt képpel együtt ne legyen nagyobb, mint 1 megabyte. Nincs idegesítőbb, mint egy olyan fájlt megnyitni, amelyet a mérete miatt nem lehet letölteni. Ha nem tudjuk kis méretben elküldeni a közleményünket (például a nagy felbontású képeink miatt), használjunk Google Drive-ot, és adjuk meg hozzá egy letöltési linket a levelünkben.

A levelünk címzettjeit a Bcc (titkos másolat) mezőbe írjuk be. Senkinek nincs rá szüksége, hogy tudja, milyen címlistán szerepel. A sajtóközleménynek nem kell feltétlenül rövidnek lennie, de ne legyen hosszabb, mint 3000 karakter.

Tartalmi követelmények

Az online lapokhoz többféleképpen be lehet kerülni egy jól megírt sajtóközleménnyel, de egyik megoldásra sincs garancia . A szerkesztők vadásszák a híreket, ezért olyan közleményt próbáljunk megfogalmazni, amely számukra hírértékkel bír. Törekedjünk a lényegre, ne fényezzük túlságosan a saját cégünket, és adjunk valami olyan pluszt, ami hasznos lehet az adott rovatnak.

A plusz lehet egy sokakat érdeklő aktualitás vagy akár egy céges esemény hirdetése. De lehet egy olyan hír is, amely tudományos vagy kulturális szempontból vet fel egy problémát, majd erre a problémára kínál megoldást, a cégünk megoldását. Pl.: Egy kisvállalkozás házak szigetelésével foglalkozik. A közleményben mutassa be, hogy a szigeteléssel konkrétan mennyi energiát lehet megtakarítani X idő alatt, és ez miért jó az embereknek (szemben például a rezsicsökkentéssel). A szerkesztők imádni fogják ezt az anyagot, mert kevés dolguk van vele, és mert a cég nem fényezi magát túlságosan a közleményben.

Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

A marketing tevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!