szerző:
hvg.hu

Minden internetes kereskedővel előfordult már, hogy olyan termék iránt ugrik meg hirtelen a kereslet, melyet csak hébe-hóba rendelgettek addig. Nem elég, ha gyorsan rendel belőle, fogadja meg a tartalommarketing-specialista tanácsait is.

„Egy 404-es hiba a legkiábrándítóbb látvány a keresőből vagy a közösségimédia-felületről érkező felhasználó számára” írja a Kosárérték.hu-n Zentai András tartalommarketing-specialista. A Google ráadásul el fogja távolítani a találati listából mint nem létező oldalt, így hiába érkezik új szállítmány, nem lesz hol értékesíteni.

A szakember szerint a fogyasztó szereti tudni, mi a készlethiány oka, érdemes tehát röviden összefoglalni, mi történt. Pl. szezonális termékről van-e szó, vagy csak egyszerűen a nagy érdeklődés miatt fogyott el az áru. Érdemes azt is kommunikálni, mikor érkezik az új szállítmány, és ha a webmotor lehetővé teszi, előrendelést is fel lehet ajánlani, vagy értesítést a termék beérkezéséről, így meg lehet akadályozni, hogy a versenytárshoz forduljon a vevő. Ilyenkor „nem rossz ötlet egy másik jelölőnégyzet elhelyezése, amivel a hírleveledre is feliratkozhat a felhasználó. Ha pedig még egy 10 százalékos kupont is felkínálsz, szinte biztos a sikered” javasolja a szakember.

A készlethiányt, illetve az elérhető mennyiségeket érdemes a különböző termékváltozatokra lebontva feltüntetni, hiszen lehet, hogy ha piros botmixer nem is kapható, a vevő kiegyezik a fehérrel. A hiányzó termékeket halványítva vagy szürkeárnyalatosan érdemes feltüntetni a listában, a részletes keresés beviteli mezőjénél pedig el lehet helyezni egy külön jelölőnégyzetet, ami a “Raktáron” vagy “Azonnal elvihető” termékekre szűkíti le a keresést.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!