#vállalkozás


Folyamatos a növekedés a hazai webshop-piacon, de hatékony logisztikára is szükség lenne
 

Folyamatos a növekedés a hazai webshop-piacon, de hatékony logisztikára is szükség lenne

Hazánkban – a GKID két éves piaci körképe szerint – körülbelül 15 000 vállalkozás forgalmazza a termékeit vagy szolgáltatásait online. Míg korábban markánsan érezhető volt a magyarok tartózkodása a netes vásárlással kapcsolatban, az elmúlt két évben alaposan megváltozott ez a terület. Bár a koronavírus-járványról sokan tartják, hogy fenekestül forgatta fel a világot, az online kereskedelem terén sok esetben már eleve meglévő folyamatokat gyorsított fel. Mi történt a hazai piaccal és hogyan változtak meg felhasználói szokásaink az elmúlt két évben?

Boxy Group Boxy Group

5 tévhit, ami miatt nagyon lemaradtak a hazai vállalkozások
 

5 tévhit, ami miatt nagyon lemaradtak a hazai vállalkozások

A digitalizációt még ma is sokan félreértelmezik: a kkv-k, a nagyvállalatok, de még a magánszemélyek is azt vallják, hogy ismerik és élnek a lehetőségeivel. A legtöbb esetben sajnos ez nem így van. Íme 5 tévhit, amelyekkel jobb, ha leszámolunk, ha szeretnénk, hogy vállalkozásunk jövőálló és digitálisan felkészült legyen.

Aruba Cloud Aruba Cloud




 Amikor pörkölünk, az egész város tudja - új irányból jutna vissza a reggeli bögrénkbe a Maci kávé
 

Amikor pörkölünk, az egész város tudja - új irányból jutna vissza a reggeli bögrénkbe a Maci kávé

Egykori kapacitásának már csak töredékét kihasználva, de még ma is pörkölik a cikóriát és gyártják a Maci kávét abban az üzemben, amit egykor a Monarchia egyik legnagyobb pótkávés multicége épített fel az osztrák határtól egy kőhajításnyira, és aminek termékei még a szocializmus évtizedeiben is ott voltak jóformán minden konyhában. A svájci-magyarból tavaly teljesen magyarrá váló Multi-Cikória Kft-nél már leporolták a Maci kávé elmúlt évtizedekben elhanyagolt brandjét: a cukor-, koffein- és laktózmentes változatok célpontjában a tudatos fogyasztó áll, de sokat várnak a cikória egyik nagyon jó élettani hatású összetevőjétől is. Csak ki kell bekkelni a drágulást, behúzni egy fejlesztési pályázatot, és polcra kerülni a nagy kereskedelmi láncoknál.





 

"Néha meg is döbbenünk, mert olyat is hamisítanak, ami nem is kelendő"

Rekorddöntéssel indult a BÁV ART tavaszi aukciója: egy 10 karátos briliáns függő 57,5 millió forintért kelt el a héten. Az ékszereké a jövő a műkereskedelemben, vagy még mindig a festményeket keresik a vevők? Mennyire változtatta meg a piacot a Covid és az, hogy egyre több fiatal is vásárol? Fertőszögi Péterrel, a BÁV művészeti igazgatójával beszélgettünk.