Tetszett a cikk?

Azonnali hatállyal, meghatározatlan ideig több áruházlánc is felfüggeszti a „tejimitátumok” forgalmazását – jelentette be Szanyi Tibor, az agrártárca politikai államtitkára.

A tejimitátumok elterjedése nagymértékben hozzájárult a tejpiac szétzilálódásához – tette hozzá. A közlés hallatán a tejtermelők minden bizonnyal fellélegeztek, hiszen ettől a lépéstől az államtitkár is a belföldi tejeladások tízszázalékos felfutását várja.



A GfK Piackutató Intézet adataiból kiderül, a reggeli italok az utóbbi két évben jelentős vevőkört hódítottak meg. Míg 2002-ben a magyar háztartások 403 millió liter tejet és 74 millió liter reggeli italt vásároltak, tavaly a tejfogyasztás 384 millió literre esett vissza, miközben a reggeli italból már 94 millió litert adtak el.



A kereskedők megosztottak a kérdésben. Egy részük – például a Spar, a CBA, az Auchan és a Metro – csatlakozott az agrártárca kezdeményezéséhez, más láncok viszont egyelőre kivárnak. Ez azzal maghyarázható, hogy le kell mondaniuk egy biztos forgalmat hozó termékről, és esetleg szembe kell nézniük némi forgalomcsökkenéssel – írja a Népszabadság.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!