Legalább 22 százalékkal drágulhatnak az autópályamatricák

Az M5-ös autópálya matricás rendszerbe való bevonása után a matricaköteles autópályák hossza 22 százalékkal nőtt, így a díjak is ekkora mértékben növekedhetnek - szól a kormány érvelése. Az áremelésre várhatóan nyár végén kerül sor.

  • unknown unknown
Legalább 22 százalékkal drágulhatnak az autópályamatricák
Amennyire nőtt a magyarországi autópálya-hálózat hossza, olyan mértékű autópályamatrica-díjemelés várható a nyár végén - mondta Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter. Ennek pontos mértékét a miniszter nem nevezte meg, ám korábban Tímár József, az Állami Autópálya-kezelő Rt. (ÁAK) vezérigazgatója azt közölte, hogy az M5-ös 96 kilométeres szakaszának március 12-i bevonásával a magyarországi matricaköteles autópályák hosszúsága 22 százalékkal emelkedve elérte az 543 kilométert.



Kuncze Gábor, az SZDSZ elnöke közölte: a négynapos matrica 2003 decemberi újbóli bevezetése óta összesen 1,6 millió darab matrica fogyott, ami 50 százalékkal több mint tavaly ilyenkor. A pártelnök szerint ez is igazolja: amennyiben a matrica ára megfizethető, akkor az úthasználók inkább megvásárolják azt, mintsem kockáztatnák a lebukást és a bírságot. Utalt arra, hogy ez év március 21-ig összesen 6,9 milliárd forint folyt be matricaeladásból, ami a múlt évi 15,3 milliárd forintos bevétel csaknem fele. (MTI)
Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.