A 2007-ig szóló fejlesztési terv szerint tízezer állás szűnik meg, így a dolgozók létszáma 92 400-ra csökken. Továbbá 2007-ig az utas- és az áruszállítás 10 százaléka magánkézbe kerül.

Az államvasutak a következő négy évben 18,3 milliárd eurós befektetést tervez, és 1,3 milliárd euró értékben tervez ingatlaneladásokat. A rövidebb és a távolsági vonalakon az utasszám közel 3 százalékos emelkedésével számol. Az állami társaság a regionális vasúti összeköttetések 5 százalékát magánkézben lévő versenytársaknak akarja eladni.



A következő években korszerűsítik a Torino-Milánó-Nápoly vasútvonalat. A tervezett beruházások egy másik részét a pályaudvarok felújítására fordítják. A vasúti hálózatra 2004-ben további 7,8 milliárd eurót, 2005-ben 7,9 milliárd eurót fordítanak.



Összességében az olasz államvasutak 655 kilométernyi, nagysebességű vonatok közlekedésére alkalmas szakasz megépítését tervezi az ország északi és déli része között. A Milánó és Róma közötti - jelenleg 4 és félórás - menetidőt 3 órára tervezik rövidíteni.(MTI)

Állj mellénk!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig
45 millió forinttal segítették munkánkat.
Ha neked is fontos a minőségi újságírás, csatlakozz!
500 forint lehet húsvétra egy doboz tojás ára

500 forint lehet húsvétra egy doboz tojás ára

Ilyen energiaelnyelőkkel próbálják védeni az M1-esen dolgozókat az életveszélytől

Ilyen energiaelnyelőkkel próbálják védeni az M1-esen dolgozókat az életveszélytől

Rossi elmondta, szerinte mi volt a különbség a szlovákok és a horvátok elleni meccs között

Rossi elmondta, szerinte mi volt a különbség a szlovákok és a horvátok elleni meccs között

Nagy razzia lesz a pályaudvaroknál

Nagy razzia lesz a pályaudvaroknál

Trónok harca 8.: Kiszivároghatott, mi történik az első epizódban

Trónok harca 8.: Kiszivároghatott, mi történik az első epizódban

Fagyállós tejjel, gombostűdarabokkal ölhetik a macskákat Felgyőn

Fagyállós tejjel, gombostűdarabokkal ölhetik a macskákat Felgyőn