szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A saját autóval történő munkába járás költségtérítésének adómentes határát emeli fel három forintról kilenc forintra a személyi jövedelemadó módosításáról szóló törvényjavaslat - mondta Jauernik István, az MSZP országgyűlési képviselője az előterjesztés általános vitáján az Országgyűlésben.

A törvényjavaslat célja, hogy a saját gépjárművel történő munkába járás költségtérítését ahhoz a mértékhez közelítsék, amelyet eddig is megkapott a munkavállaló, ha rendelkezésére állt a tömegközlekedés - közölte a politikus az általa, valamint Farkas Imre (MSZP) és Kovács Tibor (MSZP) által előterjesztett javaslatról.

Hozzátette: azt kezdeményezik, hogy a költségtérítés adómentes határát három forint/kilométerről kilenc forint/kilométerre emeljék fel. Mint mondta, a munkavállaló ennél kaphat nagyobb költségtérítést is. A kormánypárti politikus emlékeztetett arra, hogy a személyi jövedelemadóról szóló törvényben a nem önálló tevékenységből származó bevételek között sorolja fel a munkavállalónak adott költségtérítést, ha az saját gépkocsijával jár munkahelyére.

Jauernik István elmondta: az idei év elejéig jegy, bérlet leadása nélkül is el lehetett számolni adómentesen a jegy- vagy bérletár 80-86 százalékát adómentesen. Hozzátette: a probléma azok esetében lépett fel, akik nem tudnak tömegközlekedéssel bejárni munkahelyükre, például vidéken. Mint mondta, a törvényjavaslat nem módosítja a jegy vagy a bérlet leadásának kötelezettségét.

Katona Tamás, a Pénzügyminisztérium politikai államtitkára egyetértett azzal, hogy a munkába járás térítése egy pontban valóban megoldatlan volt. A közeljövőben, egy akadálymentesítő javaslat keretében terveztek ezen segíteni, illetve a kormány támogatja ezt az önálló indítványt is.

Az államtitkár ugyanakkor túl magasnak tartotta a munkahely gépjárművel történő megközelítésére a kilométerenként 9 forintot, úgy értékelve, hogy környezetvédelmi és forgalomszervezési szempontokat is érvényesíteni kell, de ez a térítés autóhasználatra inspirálná azokat is, akik tömegközlekedéssel megközelíthetik munkahelyüket.

Hargitai János (Fidesz) ezzel szemben kilométerenként 13 forintot szorgalmazott, összehasonlítva a vasúti és autóbusz-bérletek 80 százalékos támogatásának összegével.

Farkas Imre (MSZP) úgy értékelte, hogy a helyzet kialakulásáért mindkét politikai oldalnak közösen kell vállalnia a felelősséget, a kilométerenként három forintos közlekedési támogatást ugyanis 1995 óta nem emelte sem a Horn-, sem az Orbán-, sem a Medgyessy-, sem a Gyurcsány-kormány. Kitért arra, hogy maga is feltett ilyen kérdést 2000-ben Járai Zsigmondnak, az Orbán-kormány pénzügyminiszterének, aki nem találta célszerűnek az emelést, a járulékmentes jövedelmek biztosítása miatt.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Gazdaság

Itt a PM adócsomagja: 40 paragrafus módosulhat

Elkészült a Pénzügyminisztériumban az akadálymentesítési adócsomag, amelynek keretében több mint 40 paragrafust és 3 mellékletet kíván módosítani a tárca - mondta Karácsony Imréné, a PM helyettes államtitkára. Az előterjesztést a mai, vagy a jövő heti ülésén tárgyalja a kormány.

A német egyesítés sem állította meg a nyugatra vándorlást – 1990. október 24.

A német egyesítés sem állította meg a nyugatra vándorlást – 1990. október 24.

Elek István: Az ellenzéki ajánlat, 2. rész

Elek István: Az ellenzéki ajánlat, 2. rész

Hadat üzentek a gyerekmunkának, de csak rosszabb lett a helyzet

Hadat üzentek a gyerekmunkának, de csak rosszabb lett a helyzet