szerző:
MTI/hvg.hu

A Yahoo! Inc. kereső és tartalomszolgáltató megduplázta negyedéves adózott eredményét - elsősorban a hirdetési bevételeinek a nagy növekedése révén. A szakértők szerint alapvető változás várható az internetes hirdetési piacon.

A cég az online hirdetési bevételek növekedését meglovagolva hozta a kétszeres eredményt, cáfolva a kétkedőket, akik egy újabb dotkom-lufi kialakulásától tartottak.

A Yahoo! nyeresége 205 millió dollár, részvényenként 14 cent volt az egy évvel korábbi 101 millió dollár, részvényenként 7 cent után. A szakértők 11 cent részvényarányos eredményre számítottak.  A cég bevétele az első negyedévben 550 millió dollárról 821 millió dollárra bővült, ami 49 százalékos emelkedés. Az elemzők kisebb, 798 millió dolláros bevételre számítottak.

Kedden a Yahoo! árfolyama a Nasdaq-on 65 centtel 33,20 dollárra nőtt, a tőzsdeidőn túli Inet kereskedésben további 4,8 százalékkal 34,80 dollárra drágult. Az elemzők szerint a rivális Google követi majd a Yahoo!-t, amikor az online hirdetési szektor legdinamikusabban fejlődő ágazata, a fizetett keresések száma növekedésnek indul.

A Google is jelentősen, a szakértők által vártnál jóval nagyobb mértékben növelte idei első negyedévi adózott eredményét és bevételét. A cég 369,2 millió dollár, részvényenként 1,29 dollár adózott eredményt közölt a negyedév alapján az egy évvel korábbi 64,0 millió dollár, részvényenként 24 cent után. A szakértők 92 cent eredményre számítottak. A cég teljes bevétele 1,26 milliárd dollárra bővült a tavalyi első negyedévi 651,6 millió dollárról; az elemzők várakozásában 731 millió dollár bevétel szerepelt.

Visszaszorulóban a tévé

Az eredmények összecsengenek a Zenith Optimedia nemzetközi piackutató intézet felmérésével, amely szerint az interneten megjelenő reklámokra évről-évre többet fognak költeni, s elsősorban a televíziós reklámok kárára. A Zenith előrejelzése 9,5 százalékra módosította az online hirdetésekre fordított pénzek arányát, s a jövő évre nézve ugyanezt az értéket 12 százalékban állapította meg.

Az elemzés szerint a teljes piac a következő években is bővülés elé néz és két év múlva is a tévének jut a legnagyobb rész, világszerte a hirdetési büdzsék 37,8 százaléka kerül ide. Visszaesés mellett az újságok aránya ekkorra 29,3 százalékra tehető, míg az internetes reklámköltés kétszámjegyű növekedésre számíthat és 2007-re 4,4 százalékos részesedéssel bír majd.

A globális reklámpiac idén 5,4 százalékkal növekedhet, jövőre és 2007-ben ennél nagyobb arányban. A világ GDP-jének csaknem 1 százalékát a reklámbevételek adják. Az online hirdetések növekvő népszerűségét látva több cégvezető a piac alapvető megváltozását jósolta. Az online reklámpiaci változás a tavalyi év második felében kezdődött, amikor a Google és a Yahoo! is hatalmas bevételnövekedésről számolt be.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Tech

A Google titkos tartalmakhoz segítheti a hackereket

Egy új technológia segítségével egyszerűen kiszűrhetőek lesznek azok a hackerek, akik a Google és más keresőmotorok segítségével könnyen sebezhető vagy nem kellően védett dokumentumokhoz és fájlokhoz jutnak hozzá.

hvg.hu Média

Tévéfilmes adatbáziskeresőt indított a Google

A Google új - egyelőre csak tengerentúli felhasználókon tesztelt - szolgáltatása kulcsszavak alapján televíziós adatbázisban keresi ki kedvenc sorozatunk kívánt epizódjainak képeit, s még azt is megmondja, mikor játsszák legközelebb az illető részt - írja a Media Guardian.

hvg.hu Tech

A Wikipedia és a Yahoo! együttműködése

Az ismert keresőmotor különleges szolgáltatással bővül. A jövőben a felhasználók az internetezők által szerkesztett Wikipedia online enciklopédia tartalmához is hozzáférhetnek a portálon keresztül.

BBC Tech

Kína blokkolja a Google hírszolgáltatását

A Riporterek Határok Nélkül nemzetközi médiajogi szervezet azzal vádolja a kínai hatóságokat, hogy az nem engedi a kínai szörfölőkneka Google News elérését.

hvg.hu Tech

Híreket lopott a Google?

A francia nemzeti hírügynökség, az AFP beperelte az amerikai Google internetes kereső- és tartalomszolgáltatót, azt állítva, hogy a Google a híroldalain engedély nélkül használja az AFP fotóit és híranyagait.

hvg.hu Tech

A Yahoo! eszköztárat adott ki a Mozilla Firefox böngészőhöz

Az internetpiaci szakértők abban nagyjából egyetértenek, hogy a web legforróbb jelensége pillanatnyilag a szabad forráskódú Mozilla Firefox böngésző térhódítása. A sikert jól jelzi, hogy a legnagyobb internetes cégek már keresik a kapcsolatot a Firefox felhasználóihoz: a Yahoo! például egy komplet eszköztárat bocsátott ki számukra.

Mit jelent "újfideszül" a békejobb? Mától kiderül

Mit jelent "újfideszül" a békejobb? Mától kiderül

Gyurcsány levelet írt Kövérnek az újságírók parlamenti korlátozása miatt

Gyurcsány levelet írt Kövérnek az újságírók parlamenti korlátozása miatt

Átlagosan másfél hónapnyi túlórája volt egy rendőrnek tavaly

Átlagosan másfél hónapnyi túlórája volt egy rendőrnek tavaly

Radikális muszlim tanokat hirdető alapítvány nyit iskolát Budapesten?

Radikális muszlim tanokat hirdető alapítvány nyit iskolát Budapesten?

Páratlan kincseket találtak az 1802-ben elsüllyedt hajó roncsában

Páratlan kincseket találtak az 1802-ben elsüllyedt hajó roncsában

Napenergiában erősít a MOL, Paksról várja a megtérülést

Napenergiában erősít a MOL, Paksról várja a megtérülést