szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Yahoo! Inc. kereső és tartalomszolgáltató megduplázta negyedéves adózott eredményét - elsősorban a hirdetési bevételeinek a nagy növekedése révén. A szakértők szerint alapvető változás várható az internetes hirdetési piacon.

A cég az online hirdetési bevételek növekedését meglovagolva hozta a kétszeres eredményt, cáfolva a kétkedőket, akik egy újabb dotkom-lufi kialakulásától tartottak.

A Yahoo! nyeresége 205 millió dollár, részvényenként 14 cent volt az egy évvel korábbi 101 millió dollár, részvényenként 7 cent után. A szakértők 11 cent részvényarányos eredményre számítottak.  A cég bevétele az első negyedévben 550 millió dollárról 821 millió dollárra bővült, ami 49 százalékos emelkedés. Az elemzők kisebb, 798 millió dolláros bevételre számítottak.

Kedden a Yahoo! árfolyama a Nasdaq-on 65 centtel 33,20 dollárra nőtt, a tőzsdeidőn túli Inet kereskedésben további 4,8 százalékkal 34,80 dollárra drágult. Az elemzők szerint a rivális Google követi majd a Yahoo!-t, amikor az online hirdetési szektor legdinamikusabban fejlődő ágazata, a fizetett keresések száma növekedésnek indul.

A Google is jelentősen, a szakértők által vártnál jóval nagyobb mértékben növelte idei első negyedévi adózott eredményét és bevételét. A cég 369,2 millió dollár, részvényenként 1,29 dollár adózott eredményt közölt a negyedév alapján az egy évvel korábbi 64,0 millió dollár, részvényenként 24 cent után. A szakértők 92 cent eredményre számítottak. A cég teljes bevétele 1,26 milliárd dollárra bővült a tavalyi első negyedévi 651,6 millió dollárról; az elemzők várakozásában 731 millió dollár bevétel szerepelt.

Visszaszorulóban a tévé

Az eredmények összecsengenek a Zenith Optimedia nemzetközi piackutató intézet felmérésével, amely szerint az interneten megjelenő reklámokra évről-évre többet fognak költeni, s elsősorban a televíziós reklámok kárára. A Zenith előrejelzése 9,5 százalékra módosította az online hirdetésekre fordított pénzek arányát, s a jövő évre nézve ugyanezt az értéket 12 százalékban állapította meg.

Az elemzés szerint a teljes piac a következő években is bővülés elé néz és két év múlva is a tévének jut a legnagyobb rész, világszerte a hirdetési büdzsék 37,8 százaléka kerül ide. Visszaesés mellett az újságok aránya ekkorra 29,3 százalékra tehető, míg az internetes reklámköltés kétszámjegyű növekedésre számíthat és 2007-re 4,4 százalékos részesedéssel bír majd.

A globális reklámpiac idén 5,4 százalékkal növekedhet, jövőre és 2007-ben ennél nagyobb arányban. A világ GDP-jének csaknem 1 százalékát a reklámbevételek adják. Az online hirdetések növekvő népszerűségét látva több cégvezető a piac alapvető megváltozását jósolta. Az online reklámpiaci változás a tavalyi év második felében kezdődött, amikor a Google és a Yahoo! is hatalmas bevételnövekedésről számolt be.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

A Google titkos tartalmakhoz segítheti a hackereket

Egy új technológia segítségével egyszerűen kiszűrhetőek lesznek azok a hackerek, akik a Google és más keresőmotorok segítségével könnyen sebezhető vagy nem kellően védett dokumentumokhoz és fájlokhoz jutnak hozzá.

hvg.hu Média

Tévéfilmes adatbáziskeresőt indított a Google

A Google új - egyelőre csak tengerentúli felhasználókon tesztelt - szolgáltatása kulcsszavak alapján televíziós adatbázisban keresi ki kedvenc sorozatunk kívánt epizódjainak képeit, s még azt is megmondja, mikor játsszák legközelebb az illető részt - írja a Media Guardian.

hvg.hu Tech

A Wikipedia és a Yahoo! együttműködése

Az ismert keresőmotor különleges szolgáltatással bővül. A jövőben a felhasználók az internetezők által szerkesztett Wikipedia online enciklopédia tartalmához is hozzáférhetnek a portálon keresztül.

BBC Tech

Kína blokkolja a Google hírszolgáltatását

A Riporterek Határok Nélkül nemzetközi médiajogi szervezet azzal vádolja a kínai hatóságokat, hogy az nem engedi a kínai szörfölőkneka Google News elérését.

hvg.hu Tech

Híreket lopott a Google?

A francia nemzeti hírügynökség, az AFP beperelte az amerikai Google internetes kereső- és tartalomszolgáltatót, azt állítva, hogy a Google a híroldalain engedély nélkül használja az AFP fotóit és híranyagait.

hvg.hu Tech

A Yahoo! eszköztárat adott ki a Mozilla Firefox böngészőhöz

Az internetpiaci szakértők abban nagyjából egyetértenek, hogy a web legforróbb jelensége pillanatnyilag a szabad forráskódú Mozilla Firefox böngésző térhódítása. A sikert jól jelzi, hogy a legnagyobb internetes cégek már keresik a kapcsolatot a Firefox felhasználóihoz: a Yahoo! például egy komplet eszköztárat bocsátott ki számukra.