Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) a fuvarozók versenyhelyzetének javítására egyebek mellett vizsgálja a gázolajár csökkentésének lehetőségeit.
A szaktárca több lehetőséget is lát a gázolajár effektív csökkentésére. Egyrészt kezdeményezni lehetne az Európai Bizottságnál, hogy engedélyezze a "kereskedelmi gázolaj" jövedéki adójára a jelenlegi, literenkénti 0,3 eurónál alacsonyabb mérték megállapítását.
A GKM elképzelése szerint amennyiben ez a kezdeményezés nem járna sikerrel, javasolják a jövedékiadó-visszatérítés lehetőségének megvizsgálását, amely hasonló lenne a mezőgazdasági termelők számára lehetséges részleges adó-visszatérítéshez. Ezt egészítené ki az a javaslat, hogy magyarországi fizetős autópályákon EU-minimum szintre csökkentett jövedéki adóval lehessen gázolajat venni.
A tárca továbbá keresi az eszközöket a fuvarozók tőkehelyzetének javítására, valamint intézkedéseket fontolgat a nem megfelelő műszaki állapotú járművek, és a magyar piacon illegálisan belföldi fuvart végző külföldi fuvarozók hatékonyabb kiszűrésére.
A fuvarozó vállalkozások fejlesztési forrásainak bővítését és tőkehelyzetének javítását úgy képzelné el a szaktárca, hogy megvizsgálná: a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) már létező hitelkonstrukciói és tőkebefektetési programjai a gyakorlatban mennyire hozzáférhetők a fuvarozók számára, illetve melyek azok az akadályok, amelyek ebben a vállalkozói körben indokolatlanul megnehezítik ezek igénybevételét.
Az EU-szabályok szerint az állami támogatástartalommal rendelkező kedvezményes kamatozású hitelt a fuvarozók nem vehetik fel, de például egyéb infrastrukturális beruházásaikhoz esetleg további kamattámogatást biztosítana a GKM.
A GKM szerint indokolt lehet megvizsgálni, hogy milyen további intézkedések, támogatási eszközök segíthetik elő a fuvarozó vállalkozások logisztikai fejlesztéseit.
A Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) hétvégi közgyűlése kifogásolta, hogy gazdasági tárcának a közúti teherszállítást végző vállalkozások versenyhelyzetének javítására irányuló javaslatait tartalmazó munkaanyagból kimaradtak a személyszállítást végző vállalkozások - közölte az érdekképviselet.
A közlemény szerint a GKM munkaanyagát csak pénteken este kapták meg, így a hétvégi közgyűlésen a javaslatok szakmai elemzésére, véleményezésére nem volt lehetőségük, amelyet a következő két hétben a NiT Hungary elnöksége elvégez, és más közúti fuvarozói érdekképviseletekkel egyeztetve válaszolnak a szaktárcának.
A NiT közgyűlése szükségesnek tartja, hogy a lehető legrövidebb időn belül a közlekedési szolgáltató vállalkozások versenyhelyzetét kedvezően befolyásoló döntések szülessenek.
Addig is a szakma nehéz helyzetére egy demonstrációs kamion elindításával szeretnék az ország minden régiójában felhívni a figyelmet, amelyen a közúti közlekedési szolgáltató vállalkozások aláírásaikkal nyilváníthatják ki csatlakozó véleményüket a NiT Hungary elnöksége által megfogalmazott, a versenyhelyzetet javító program mellett.
Rojkó Júlia, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének sajtófőnöke azt mondta: május 28-i, szombati közgyűlésükre meghívták az érintett minisztériumok és hatóságok illetékes vezetőit, és az ő meghallgatásuk után alakítják ki véleményüket a GKM javaslatcsomagjáról.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
Az Oroszország-szakértő szerint köze lehetett a palágykomoróci templom elleni támadáshoz az Orbán-kormánynak.
Az indulásról, az érkezésről és az űrben végzett kísérletekről is beszélt az űrből nemrég visszatért magyar asztronauta.
Azt állította, nem volt verésnyom a férfin.
A lezárásért felelős szervezet azt ígérte, hogy nem adják fel.
A gyakorlógépekkel van a hiba.
A Tisza szigetek volt koordinátora az Irány a Jövő Párt elnöke.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Elszállók, összeukránozás, levelibéka, választalan, repülőember.