szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Több mint egy évtizedes szünet után novemberben újabb M0-s szakaszokat adnak át. Az idén induló építések eredményeként 2007-ben a 105 kilométernyi, főváros körüli gyorsforgalmi útból már közel 90-en közlekedhetünk. A körgyűrű teljes összezárásának idejét azonban még nem lehet tudni.

A 105 kilométeresre tervezett teljes M0-s körgyűrűből eddig 32 kilométer készült el – mondta a Világgazdaságnak Béni Gyöngyi, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. szóvivője. Az M1–M5-ös közötti déli szektor 1988 és 1994 között épült meg.

Hosszú szünet után az idén novemberben tovább bővül a körgyűrű. Ezúttal az M5-ös és M3-as sztrádák által határolt keleti szektoron adnak át két szakaszt: mégpedig az M5-ös és 4-es főút közötti 12,7 kilométernyi, valamint a 4-es főút Üllőt és Vecsést elkerülő mintegy 13 kilométernyi kétszer kétsávos gyorsforgalmi utat. Az előbbi építése 33,8, az utóbbié 12,5 milliárd forintba kerül, amelyet a költségvetésből finanszíroznak.

A keleti szektor folytatása is startra kész. A közel 40 kilométeres szakasz 335 millió eurós összköltségének 85 százalékát az EU kohéziós alapja, a fennmaradó részt pedig az Európai Beruházási Bank (EIB) hitele – kiváltva ezzel az EU-s támogatáshoz szükséges költségvetési hányadot – biztosítja. A beruházások tervezett befejezési határideje 2007 vége.

A társaság a keleti szektor megépültéig tervezi az M0-s elsőként elkészült, déli szektorának bővítését is. Az M0-s északi szektorának az M3-as és a 10-es főút közötti szakasza nagy részét az új 2-es út jelenti. A még hiányzó északi Duna-híd (az M2-es és a 11-es út között) megépítésére indított közbeszerzési eljárásban a közeljövőben lesz eredményhirdetés. Ezt követően a körgyűrűből már csak a 10-es út és M1-es sztráda közötti nyugati szektor hiányzik majd.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Az autópálya-kötvények felértékelhetik a forintot

Az Állami Autópálya Kezelő Rt. idei évre tervezett 690 milliárd forintos devizakötvény-kibocsátása átmenetileg akár felértékelődési nyomást is gyakorolhat a forintra, illetve eredményezheti a hozamok további gyors csökkenését is - írja az OTP elemzése.

hvg.hu Gazdaság

Az M0-ás környékén érdemes most telket venni

Míg a budapesti ingatlanárak stagnálnak, az agglomerációban egyre nagyobb ütemben növekszik az építési telkek ára. Továbbra is vonzónak számít Budaörs, Telki, illetve Solymár, így ott a telkek ára is magasabb. De egyre keresettebbek az épülő M0-s gyűrű délkeleti és keleti övezetei.

hvg.hu Világ

M3-as autópálya Nagyváradig?

Kósa Lajos, Debrecen polgármestere szerint az M3-as autópályát Nagyváradig kellene meghosszabítani. A városvezető egyéni törvénytervezetet nyújt be az ügyben.

Gazdaság

Állami cég kezébe kerülnek az autópálya-beruházások

A kormány szerdai ülésén döntött arról, hogy a jövőben a Nemzeti Autópálya Rt. helyett az Állami Autópályakezelő (ÁAK) Rt. kezében összpontosul az autópályák építtetése, és az azokhoz szükséges pénzügyi források megszervezése - mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter a kormányülést követő szerdai sajtótájékoztatón.