szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Több mint egy évtizedes szünet után novemberben újabb M0-s szakaszokat adnak át. Az idén induló építések eredményeként 2007-ben a 105 kilométernyi, főváros körüli gyorsforgalmi útból már közel 90-en közlekedhetünk. A körgyűrű teljes összezárásának idejét azonban még nem lehet tudni.

A 105 kilométeresre tervezett teljes M0-s körgyűrűből eddig 32 kilométer készült el – mondta a Világgazdaságnak Béni Gyöngyi, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. szóvivője. Az M1–M5-ös közötti déli szektor 1988 és 1994 között épült meg.

Hosszú szünet után az idén novemberben tovább bővül a körgyűrű. Ezúttal az M5-ös és M3-as sztrádák által határolt keleti szektoron adnak át két szakaszt: mégpedig az M5-ös és 4-es főút közötti 12,7 kilométernyi, valamint a 4-es főút Üllőt és Vecsést elkerülő mintegy 13 kilométernyi kétszer kétsávos gyorsforgalmi utat. Az előbbi építése 33,8, az utóbbié 12,5 milliárd forintba kerül, amelyet a költségvetésből finanszíroznak.

A keleti szektor folytatása is startra kész. A közel 40 kilométeres szakasz 335 millió eurós összköltségének 85 százalékát az EU kohéziós alapja, a fennmaradó részt pedig az Európai Beruházási Bank (EIB) hitele – kiváltva ezzel az EU-s támogatáshoz szükséges költségvetési hányadot – biztosítja. A beruházások tervezett befejezési határideje 2007 vége.

A társaság a keleti szektor megépültéig tervezi az M0-s elsőként elkészült, déli szektorának bővítését is. Az M0-s északi szektorának az M3-as és a 10-es főút közötti szakasza nagy részét az új 2-es út jelenti. A még hiányzó északi Duna-híd (az M2-es és a 11-es út között) megépítésére indított közbeszerzési eljárásban a közeljövőben lesz eredményhirdetés. Ezt követően a körgyűrűből már csak a 10-es út és M1-es sztráda közötti nyugati szektor hiányzik majd.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Gazdaság

Az autópálya-kötvények felértékelhetik a forintot

Az Állami Autópálya Kezelő Rt. idei évre tervezett 690 milliárd forintos devizakötvény-kibocsátása átmenetileg akár felértékelődési nyomást is gyakorolhat a forintra, illetve eredményezheti a hozamok további gyors csökkenését is - írja az OTP elemzése.

hvg.hu Gazdaság

Az M0-ás környékén érdemes most telket venni

Míg a budapesti ingatlanárak stagnálnak, az agglomerációban egyre nagyobb ütemben növekszik az építési telkek ára. Továbbra is vonzónak számít Budaörs, Telki, illetve Solymár, így ott a telkek ára is magasabb. De egyre keresettebbek az épülő M0-s gyűrű délkeleti és keleti övezetei.

hvg.hu Világ

M3-as autópálya Nagyváradig?

Kósa Lajos, Debrecen polgármestere szerint az M3-as autópályát Nagyváradig kellene meghosszabítani. A városvezető egyéni törvénytervezetet nyújt be az ügyben.

Gazdaság

Állami cég kezébe kerülnek az autópálya-beruházások

A kormány szerdai ülésén döntött arról, hogy a jövőben a Nemzeti Autópálya Rt. helyett az Állami Autópályakezelő (ÁAK) Rt. kezében összpontosul az autópályák építtetése, és az azokhoz szükséges pénzügyi források megszervezése - mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter a kormányülést követő szerdai sajtótájékoztatón.

Ha nem gondolkodik előre, óriási káoszt hagyhat maga után a cég vezetője, ha meghal

Ha nem gondolkodik előre, óriási káoszt hagyhat maga után a cég vezetője, ha meghal

A világ egyik legnagyobb drogbáróját fogták el Amszterdamban

A világ egyik legnagyobb drogbáróját fogták el Amszterdamban

Matolcsy: Magyarország három háborút vívott 2020-ban

Matolcsy: Magyarország három háborút vívott 2020-ban