szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Malév magyar nemzeti légitársaság széndéknyilatkozatot írt alá a oneworld légiszövetséghez való csatlakozásról - jelentette be Gönci János a Malév vezérigazgatója.

A British Airways és az American Airlines által vezetett légiszövetséghez való csatlakozás nyújta a legtöbb szinergiát a Malév számára, az Air France-vezette Sky Team és a United Airlines által vezetett Star Alliance légiszövetséghez képest.

Míg a Sky Team társult státuszt kínált, a oneworld teljes tagságot kínált a magyar légitársaságnak - mondta a vezérigazgató. Várhatóan két-három hónap múlva lehet aláírni a csatlakozási szerződést - tette hozzá.

Várhatóan két-három hónap múlva aláírhatják a csatlakozási szerződést, így ténylegesen 2006-ban lesz a Malév a légiszövetség tagja. Akkor, azaz már jövőre négy-nyolc milliárd forint többletbevételt hozhat a oneworld csatlakozás a Malévnak, és ennek mintegy fele, legalább két milliárd forint a nyereségben jelentkezik - tette hozzá a vezérigazgató.

A Sky Team szövetség tagjaival nem szakad meg a kapcsolat, ugyanis a oneworld az a légiszövetség, amely nem tiltja más szövetségek tagjaival az együttműködést bizonyos kérdésekben. Ilyen például a székmegosztási, azaz a code-share megállapodás, így a Malév nem kényszerül arra, hogy ezeket a megállapodásait felmondja a oneworld szövetségen kívüli tagokkal. Ez pedig különösen fontos például a Sky Team tag KLM-mel és az Air France-szal kapcsolatban - hangsúlyozta a vezérigazgató.

Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter szerint a csatlakozás a Malév életében azt jelentheti, amit Magyarország számára az európai uniós csatlakozás. Hónig Péter a Malév elnöke azt hangsúlyozta, hogy a csatlakozás emeli a magyar légitársaság értékét és versenyképességét. A magyar légitársaság olyan klub tagja, amelybe kompromisszumok nélkül kerül be.

Azok a lépések, amelyeket a Malév a Sky Teamhez történő csatlakozás érdekében megtett, nem voltak fölöslegesek - magyarázta Gönci János. A leglényegesebb, amit 2006-ig teljesíteni kell, az elektronikus jegy bevezetése, amelyet néhány desztinációban már alkalmaz a Malév.

A szövetségi csatlakozás hatására nő a Malév utasforgalma, javul a repülőgépek férőhely kihasználtsága, ami a gazdálkodást javítja. Ehhez hozzájárulnak a szövetségen belüli további üzemelési szinergiák, mint a közös beszerzések és az összehangolt informatikai hálózat előnyei.

A csatlakozás feltételeinek teljesítését a FinnAir auditálja és a finn légitársaság segíti a Malévet a szövetségi tagok rendszereihez történő kapcsolódásban.


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Egymilliárdos online jegybevételt ért el a Malév

Idén az első két és fél hónapban a Malév internetes portálján csaknem egymilliárd forint volt az online jegyértékesítés, ez szinte eléri a tavalyi egész évi értékesítés volumenét. A legkedveltebb útirány London, New York, Párizs, Brüsszel és Várna.

MTI Gazdaság

Versenytárgyaláson kelhet el a Malév

Április 6-án 16 óráig lehet jelezni az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt.-nél a Malév állami tulajdonban lévő 99,95 százaléknyi részvény megvásárlásának szándékát.

MTI Gazdaság

Több mint egy tucat kérő jelentkezett a Malévért

A szerda délután lejárt határidőig tizennégy befektető jelezte szándékát, hogy részt kíván venni a Malév Rt. 99,95 százalékos részvénycsomagjának eladására indított tárgyalásos eljáráson, az első tárgyalásra még ezen a héten sor kerülhet - közölte az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt.

HVG Vélemény

Interjú a Malév vezérigazgatójával

Nem kért és a jövőben sem kér pénzt az államtól a Malév rendbetételére Gönci János (51 éves), a légitársaságnak a privatizáció kellős közepén kinevezett vezérigazgatója. Elődeitől eltérően mindazonáltal nullszaldót sem ígér, ugyanakkor a magánosítás közben szokatlan stratégiai lépéseket tesz: vadonatúj járatokkal kísérletezik és a cég nyereséges üzemanyag-üzletágának eladását tervezi.