szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A szibériai KrasAir egyesülhet négy másik orosz légitársasággal, és a tervezett holdingba bekerülhet a Malév is, amelynek megvételéről a KrasAir részvényesei tárgyalnak - jelentette a Vedomosztyi keddi számában.

A KrasAir (Krasznojarszkije Avialinyii) a negyedik az orosz légitársaságok rangsorában, 51 százaléka állami kézben van, míg mintegy 40 százaléka Borisz Abramovics vezérigazgató kezelésében - jegyezte meg az orosz üzleti lap, amely szerint a KrasAir magánrészvényesei tárgyalásban állnak az orosz kormánnyal vállalatuknak a DAL (Domogyedovszkije Avialinyii), a Samara (Szamara), az Omskavia (Omszkavia) és a Sibaviatrans (Szibaviatransz) légitársaságokkal való egyesítéséről.

A kormányhivatalnokok holding létrehozását pártolják, és nem bánják, hogy ebben az állami hányad már csak 32 százalék lenne, mert e pakett jelenleg 79,1 millió dollárra becsült értéke 2009-re 153 millióra nőhet, s az állam amúgy is el akarta adni részesedését ezekben a légitársaságokban - adta hírül a Vedomosztyi, hozzátéve: a KrasAir, a DAL és az Omskavia magánrészvényesei 57 százalékkal, a Samara tulajdonosai 5,3 százalékkal részesedhetnek az új holdingban, amely Alekszandr Misarin közlekedési miniszterhelyettes szerint repülőgéppark tekintetében az első, míg bevétel és utasforgalom tekintetében a második számú orosz légitársaság lehet az Aeroflot mögött.

A Vedomosztyi szerint a közlekedési tárca hétfőn megbízta a Rosbankot (Roszbank) és az állami vagyonügynökséget, hogy szervezzék meg az öt orosz légitársaság felértékelését, amelyek együtt 3,3 millió utast szállítottak a múlt évben (ebből a KrasAir 1,9 milliót). A holdingba bekerülhet a magyar Malév is, amelynek megvételéről a KrasAir részvényesei tárgyalnak - jelezték orosz tisztségviselők, hozzátéve, hogy szó van a Vladivostokavia (Vlagyivosztokavia), a Tomskavia (Tomszkavia) és más orosz légitársaságok bevonásáról is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

HVG Vélemény

Interjú a Malév vezérigazgatójával

Nem kért és a jövőben sem kér pénzt az államtól a Malév rendbetételére Gönci János (51 éves), a légitársaságnak a privatizáció kellős közepén kinevezett vezérigazgatója. Elődeitől eltérően mindazonáltal nullszaldót sem ígér, ugyanakkor a magánosítás közben szokatlan stratégiai lépéseket tesz: vadonatúj járatokkal kísérletezik és a cég nyereséges üzemanyag-üzletágának eladását tervezi.

MTI Gazdaság

Eredménytelen lett a Malév-pályázat

Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. (ÁPV Rt.) igazgatósága eredménytelennek nyilvánította a Malév Rt. privatizációs pályázatát, és döntött arról is, hogy tárgyalásos eljárást indítanak.

MTI Gazdaság

Több mint egy tucat kérő jelentkezett a Malévért

A szerda délután lejárt határidőig tizennégy befektető jelezte szándékát, hogy részt kíván venni a Malév Rt. 99,95 százalékos részvénycsomagjának eladására indított tárgyalásos eljáráson, az első tárgyalásra még ezen a héten sor kerülhet - közölte az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt.

MTI Gazdaság

Versenytárgyaláson kelhet el a Malév

Április 6-án 16 óráig lehet jelezni az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt.-nél a Malév állami tulajdonban lévő 99,95 százaléknyi részvény megvásárlásának szándékát.