szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A kormány szerdai döntése szerint Public Private Partnership (PPP) konstrukcióban épülhet meg 2007 végéig az M6-os autópálya Szekszárd-Bóly közötti 47,9 kilométeres, és az M60-as Bóly-Pécs közötti kétszer két sávos autóút 10 kilométeres szakasza.

Kóka János, gazdasági és közlekedési miniszter a szerdai döntés keretéül szolgáló kormányülést követően elmondta: megkapta a kormány felhatalmazását, hogy a sztrádaszakaszok megépítésére, felújítására, üzemeltetésére, és fenntartására még június-júliusban írjon ki közbeszerzési eljárást.
 
A szaktárca első embere közölte: a 20-30 év közötti futamidejű szerződés költségeiről azért nem beszél, mert a cél az, hogy minél olcsóbban épüljenek meg az említett utak, és a becsült árral sem akarja befolyásolni a tárgyalások menetét.

Kóka János kiemelte: kedvező esetben 2006 első felében aláírhatják a tendergyőztessel a PPP szerződést, így várhatóan 2007 végéig átadják a két útszakaszt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

Német munkások dolgoznak az M6-on

Az M6-os autópálya Érd–Dunaújváros szakaszán kétszáz német építőipari munkás dolgozik, és a hírek szerint a kivitelezés lebonyolítására létrehozott közkereseti társaság száz alkalmazottjából is csak tizenöt magyar.

MTI Gazdaság

Megvan a pénz az M6-os építésére

Pénzügyileg sikeresen zárult az a 455 millió euró összegű, hosszú lejáratú, áfa-, forgóeszköz- és tőkeáthidaló hiteleket tartalmazó finanszírozás, amelynek célja az M6-os autópálya projekt-finanszírozásának biztosítása.

MTI Gazdaság

Az állam 117 milliárdot fizet az M6-osért

A magánszféra bevonásával megvalósuló fejlesztések, a PPP (public private partnership) projektek jogszabályi hátterének kialakításában még nagy a lemaradás, ezért célravezető lenne egy ezzel kapcsolatos törvény megalkotása - mondta a PPP Kht. projektmenedzsere egy konferencián.