Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A Malév dolgozóit reprezentáló hat érdekképviselet kifogásolja azt, hogy az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. (ÁPV) nem vonja be a szakszervezet képviselőit a privatizációs folyamatba, továbbá szerintük a légitársaság a jelenlegi formájában a privatizációra alkalmatlan.
A hat szakszervezet által szerdán kiadott közlemény szerint "a Malév Rt. több ezer dolgozóját képviselő szakszervezetek el akarják kerülni, hogy fillérekért herdálják el a magyar nemzeti légitársaságot. Elfogadhatatlan a munkavállalók számára az a tény, hogy a tulajdonos a nyertes pályázótól ellenértékként elfogadná a Malév meglévő vagyonelemeinek értékesítéséből befolyó bevételt is, amely magában is több tízmilliárd forint".
A közlemény hangsúlyozta: "... Az érdekképviseletek elszomorítónak tartják, hogy a pályázók nagy részének magyarországi segítői között szerepelnek a korábbi menedzsment "sikertelen tagjai, illetve vezető tisztségviselői". ....A Malév szakszervezeteinek határozott álláspontja szerint a légitársaság a jelenlegi formájában privatizációra alkalmatlan." Eladása csak egy szűk érdekcsoportnak lehet érdeke - olvasható a szakszervezetek közleményében. "Céljaink közösek a jelenlegi menedzsmenttel, akik élvezik a Malév munkavállalóinak bizalmát és támogatását. ... mindaddig, amíg a vállalat jó úton halad a Malév és munkavállalóinak közös jövője érdekében."
Oravecz Péter, a Malév tulajdonosi jogait gyakorló Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. (ÁPV) kommunikációs igazgatója elmondta: "Az ÁPV Rt. megfontolt, körültekintő és minden elemre kiterjedő szakmai döntést hoz, amiben a vételár a döntés egy eleme lesz". A kommunikációs igazgató szerint korai még nyilatkozni a vételárról, hiszen a tárgyalások folynak és az ajánlatok még meg sem születtek. Arra a megállapításra, miszerint a Malév meglévő vagyonelemeinek értékesítéséből befolyó bevételt fogadná el a részvények ellenértékeként a nyertes pályázótól, a kommunikációs igazgató azt mondta: a befolyó bevétel a Malév gazdálkodását javítja, a cég veszteségeit csökkenti. A légitársaság szakszervezetei folyamatosan kapnak tájékoztatást a privatizáció helyzetéről - tette hozzá az ÁPV Rt. kommunikációs igazgatója.
Az MTI úgy tudja, hogy szakszervezeti képviselők konzorciuma is pályázik, de ezt egy magát megnevezni nem kívánó szakszervezeti vezető határozottan cáfolta. Az MTI a Malév szakszervezeteitől úgy értesült, hogy a mintegy 3200 dolgozót foglalkoztató Malév hat érdekképviseletének az alkalmazottak 60 százaléka a tagja.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.