Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A német Lufthansa légitársaság nem tartja megfelelőnek az ár-érték arányt a ferihegyi repülőtér díjaiban, szolgáltatásaiban és ebben eddig még nem sikerült előrelépni a Budapest Airport Rt. (BA) vezetőivel folytatott tárgyalások során.
Stephan Semsch, a Lufthansa közép-kelet-európai regionális igazgatója csütörtökön Budapesten sajtóbeszélgetésen elmondta: a közép-kelet-európai régió a légitársaság három stratégiai fontosságú régiója közül az egyik, és ezen belül kiemelkedő fontosságú a két év alatt mintegy 60 százalékos utasforgalom növekedést elérő Magyarország. Az igazgató hozzátette: magyar légi piac a világ harmadik leggyorsabban növekvő piaca.
A Lufthansa a ferihegyi repülőtéren 20-22 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik a múlt évi több mint 571 ezer utassal, és évi 8 millió eurót, mintegy két milliárd forintot fizet ki a Budapest Airport Rt.-nek különböző díjak és szolgáltatások ellenértékeként. A Lufthansa budapesti állomásfőnöke, Lichtenberger Tamás kiemelte, hogy különösen a repülőtér-használati díjak magasak és alacsony a szolgáltatások színvonala. "Az árak emelkednek, a szolgáltatások színvonala pedig csökken" - tette hozzá. A bécsi repülőtér díjainál átlagosan mintegy 20 százalékkal magasabbak Budapesten a leszállási- és a repülőgép parkolási díjak - említette meg példaként.
Lichtenberger Tamás, aki a Magyarországon üzemelő légitársaságok érdekvédelmi szervezetének is vezetője, a sajtóbeszélgetésen közölte: közösen fordulnak a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. tulajdonosához, az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt.-hez (ÁPV) azért, hogy javuljon a légitársaságok helyzete a repülőtéren.
A légitársaságok nem szerződés, hanem engedély alapján veszik igénybe a ferihegyi repülőteret. Így - a Lufthansa képviselői szerint - lényegében nincs szavuk sem az árakat, sem a szolgáltatásokat illetően. A Lufthansa repülőgépeinek földi kiszolgálását Ferihegyen a Malév Rt. végzi kétoldalú szerződés alapján évi mintegy egy milliárd forint értékben. A Lufthansa képviselői kifogásolták azt is, hogy a múlt év márciusa óta még mindig nincs megállapodás a repülőtéri irodák, a jegyeladó pultok és a raktárak bérletéről, mert a BA először 300 százalékos emelést akart érvényesíteni, de annyit sikerült elérni - mondta Lichtenberger Tamás -, hogy most 50 százalékos áremelés van napirenden.
Arra az újságírói kérdésre, hogy a Lufthansa valamilyen módon érdekelt-e a Budapest Airport Rt. vagy a Malév magyar nemzeti légitársaság privatizációjában, a német légitársaság képviselői határozott nemmel feleltek. A Lufthansa - többek között ezek miatt a problémák miatt is - nem számít az idén a budapesti járatain az utasforgalom bővülésére. A forgalom már a múlt évben is stagnált, mondta el Horváth Gábor árképzési vezető. A Lufthansa heti 14 járatot üzemeltet több német városból Budapestre és a nyáron Sármellékre is indít járatokat.
A térségben kilenc országban 15 célállomásra repül a Lufthansa és járatainak száma tavaly heti 470 felett volt, míg két évvel korábban heti 300 járatot üzemeltetett ebben a régióban.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Mariska Hargitayt a legtöbben színésznőként ismerik, de úgy döntött, beül a rendezői székbe, hogy bemutassa, hogyan került közel édesanyjához, Jayne Mansfieldhez hatvan évvel azután, hogy elveszítette őt egy olyan autóbalesetben, amiben ő maga is majdnem meghalt.
15–9-re nyertek a mieink.