Egyre kevesebb új autó fogy Európában

Májusban 1,3 százalékkal 1,22 millióra csökkent az új autók értékesítése Nyugat-Európában, az áprilisi, nagyon szerény emelkedés után - jelentette az európai autógyártók szövetsége (ACEA).

  • MTI MTI
Egyre kevesebb új autó fogy Európában

Az új adat továbbra is a piac bizonytalanságát jelzi, habár májusban a német és a francia piac erős volt, de Olaszországban lerontotta az eredményeket az autószállító kamionosok sztrájkja. Az első öt hónapban az új autók eladásai 1,4 százalékkal 6,34 millióra csökkent a tavalyi első öthavihoz képest.

Az EU új tagországait is beszámítva Európában májusban 1,291 millió új autó kapott rendszámot, 1,7 százalékkal kevesebb, mint tavaly májusban. Az első öt hónapban a visszaesés 2,4 százalékos volt a tavalyi első öthavihoz képest. Az adatot főleg a használt autók nagy lengyelországi importja rontotta. A német BMW és a dél-koreai Kia Motors ismét messze megelőzte a többi gyártó eladásait.
 


 

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.