Kamatcsökkentésre számítanak az elemzők

Hétfőn folytatódik a jegybank kamatcsökkentési sorozata, a lazításra az infláció lassulása nyújt lehetőséget - vélik a Reuters által megkérdezett elemzők.

  • MTI MTI
Kamatcsökkentésre számítanak az elemzők
A júniusi felmérés szerint a második negyedévben némileg gyorsul a gazdaság növekedése, éves szinten azonban várhatóan nem éri el a kormány által prognosztizált 3,5-4,0 százalékos sáv alsó határát.
 
A devizakereskedők, illetve az elemzők újabb, 25 bázispontos kamatcsökkentést várnak a Monetáris Tanács hétfői ülésén. A kamatcsökkentésre teret adó változások közé sorolták az elemzők, hogy erősödött a forint és a globális kamatemelési várakozások enyhülése a külföldi tőke lassú beáramlását eredményezte a magas hozamú magyar állampapírpiacra. A forintpiacon ugyanakkor nagyon szűkös a nettó állampapír eladás - teszik hozzá.
 
A hangulatváltozás másik oka a felmérés szerint, hogy a jegybanknak a korábbinál nagyobb lehetősége van arra, hogy kevésbé a pénzpiaci kockázatokra és jobban az inflációs folyamatokra koncentráljon kamatdöntéseiben.
 
Az év végéig további, kisebb kamatvágást várnak az elemzők, hozzátéve, hogy az árfolyam kamatcsökkentés esetén is a 248-251 forint/euró közti sávban maradhat, az év végére 252, 2006 végére pedig 253 forint lehet.
 
Az elemzők a második negyedévben 3,3 százalékos, 2005 egészében pedig 3,4 százalékos reál GDP-bővülést várnak.
Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.