Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Csehországban 2004-ben is a Skoda Auto autógyár volt a legsikeresebb vállalat 153,55 milliárd koronás bevétellel - derült ki a tavalyi bevételek alapján összeállított száz legnagyobb cseh cég listájából, amelyet pénteken tett közzé a Hospodárské Noviny című gazdasági és politikai napilap.
HVG Logótár |
Ismerje meg, hogyan alakult ki a Skoda jellegzetes márkajelzése. |
Az első tízes ranglista további sorrendje a következő: 4. Cesky Telecom (62,14), 5. RWE Transgas (57,84), 6. OKD (55,91), 7. Mittal Steel (53,28), 8. Agrofert (51,23), 9. Moravia Steel (51,03), 10. Siemens Group (48,33).
A száz legjelentősebb cseh cég bevételei a tavalyi évben 15 százalékkal emelkedtek 2003-hoz képest, s a bruttó hazai termék mintegy 15 százalékát termelték. 2003-ban ez 14 százalék volt, míg 2002-ben nem egészen 13 százalék.
A cseh gazdaság fejlődését az átlagosnál nagyobb mértékben a nagy cégek határozzák meg, míg a közepes és a kis cégek lemaradnak - kommentálta a céglistát Pavel Sobísek, a HVG Bank fő gazdasági szakértője. Szakértői vélemények szerint a kis és közepes nagyságú cégek részaránya a GDP megtermelésében Csehországban alacsonyabb, mint a nyugat-európai országokban.
Folyó árakon számítva tavaly a cseh GDP 2751 milliárd koronát tett ki, s ebből az első tízes nyolc százalékot termelt - mutatott rá Richard Hindl, a prágai műszaki egyetem informatikai katedrájának vezetője, aki a nagy cégek súlyának növekedését a cseh gazdaságban már hosszabb ideje jelzi. Megjegyezte, hogy a nagy cégek súlyának növekedése a cseh gazdaságban a külföldi tőke nagyarányú beáramlásának következménye. Martin Jahn, gazdasági kormányfőhelyettes szerint a külföldi tőke szerkezete jó, többnyire az iparba irányul és a cseh gazdaság számára hasznos.
A Hospodárské Noviny megjegyezte, hogy a lista nem a cégek "minőségét" értékeli, hanem pusztán a bevételek nagysága alapján lett összeállítva.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
A további drágulást viszont visszafogja a bőséges kínálat.
A társaság jól fial Lázárnak – és csak neki.
Érdemes árnyékba húzódni.