szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A tradicionális magyar mosópor márka újra itthoni gyárakból kerül a fogyasztókhoz. A márka új tulajdonosa, a Henkel elindította a gyártást a körösladányi és szolnoki gyárban.

A Gazdasági Versenyhivatal márciusban hagyta jóvá, hogy a cég megvásárolja az egyik legrégebbi és legismertebb magyar mosószert.
   
A márka közel negyvenéves múltra tekinthet vissza a magyar piacon. Az Unilever tulajdonában 1992 óta volt, az utóbbi években külföldön készült és importtermékként került a magyar fogyasztókhoz.
       
A napokban kezdődött meg két magyar üzemben a gyártás. Körösladányban készül a folyékony (gél), Szolnokon pedig a por alakú Biopon a már megszokott általános, illetve színes ruhákhoz ajánlott fajtákban, különböző nagyságú csomagolásokban.
   
A Henkel Magyarország Kft. részesedése a mosószerek piacán a tavalyi, 30 százalékot kis mértékben meghaladó mértékről 40 százalék fölé emelkedik állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal tavasszal. 2004-ben 62,5 milliárd forint nettó árbevételt értek el, ebből az export 30,1 milliárd forintot tett ki. A cég tavaly 1,4 milliárd forintot költött különböző beruházásokra, döntően a termelési kapacitások bővítésére és a technológiák korszerűsítésére, az idén 1,5-2 milliárd forint beruházást terveznek. Magyarorszgáon négy gyárban folytatnak termelést.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Egy magyar márka az élre tör

Idén év végére – ha tervei valóra válnak – a Szentkirályi Ásványvíz Kft. 150 millió palack ásványvíz forgalmazására lesz képes Magyarországon, ami a hazai 650 millió palackos összes ásványvízfogyasztás majd egynegyede.

MTI Gazdaság

Magyarországé marad a Tokaji márkanév

A luxemburgi székhelyű EU-bíróság megítélése szerint a Tokaj elnevezés egy magyarországi földrajzi hely megjelölése, míg a Tocai egy szőlőfajta, amely nem élvezheti az EU-ban szokásos eredetvédelmet. A bíróság ezért elutasította a tilalom érvényessége ellen előterjesztett kifogásokat.

Média

Márkaváltások kora

A nemzetközi nagyvállalatok fúziója, stratégiaváltása a "végeken" is előbb-utóbb a cégek, termékek átnevezésével jár együtt. A Deutsche Telekom-csoport magyar tagjai most veszítik el korábbi, jól bevezetett márkaneveiket, de a globális egységesítés előnyeit más cégek is igyekeznek kihasználni.

hvg.hu Média

A Pöttyös Túró Rudi a legkedveltebb magyar márka

Lezárult a Magyar Reklámszövetség 2005. május 6-án meghirdetett, a legkedveltebb magyar márkák felderítését célzó szavazása. a 26 ezer voks legtöbbje a Pöttyös Rudira, a Pick Téliszalámira, s a Boci Csokira érkezett.