szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A szórakoztató és média ágazat 2000 óta nem tapasztalt mértékben - évente 7,3 százalékkal - fejlődik, így 2009-re globális szinten elérheti az 1800 milliárd dolláros értéket a PricewaterhouseCoopers (PwC) legújabb felmérése szerint.

A tanulmány szerint a növekedés motorjának az egyre javuló gazdasági környezet és a hirdetési bevételek emelkedése mellett a filmek, zenei fájlok, könyvek és videójátékok dinamikusan bővülő online terjesztése számít - állítja a nemzetközi tanácsadócég.

A globális kiadások növekedését főként a szélessávú internet és a vezeték nélküli technológiák gyors elterjedéséhez kapcsolódó új kiadások rohamos bővülése segíti. Az új technológiákhoz kapcsolódó kiadásokból származó teljes árbevétel a 2004-es 11,4 milliárd dolláros szintről 2009-re 73 milliárdra fog emelkedni - derül ki a "Globális szórakoztatóipari és média kilátások: 2005-2009" című felmérésből.

A szórakoztatóipari és média ágazaton belül továbbra is az USA számít a legnagyobb, ám legalacsonyabb - 5,6 százalékos - éves növekedési ütemmel rendelkező területnek. A piac összértéke az előrejelzés szerint 2009-re eléri a 690 milliárd dollárt.

A PwC régiónkénti elemzése alapján az európai, közel-keleti és afrikai régió éves szinten 6,5 százalékos növekedés mellett 2009-re várhatóan eléri az 572 milliárd dolláros összértéket. A közlemény szerint a zeneipar a mobiltelefonos, illetve internetes letöltések számának megugrásával az egyik legerősebb piaci szegmens lesz a régióban.

A felmérés szerint a videójátékok és az internet a két leggyorsabban növekvő szegmens. A videójátékok piaca 2009-ig a 16,5 százalékos éves növekedési ütem eredményeként el fogja érni az 55 milliárd dolláros összértéket. Az internetes kiadások az elkövetkező öt évben várhatóan meg fognak duplázódni és 2009-re 16,9 százalékos éves növekedési ütem mellett globálisan 289 milliárd dollárra fognak emelkedni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Tóth Zsuzsa Kult

Az interneten úszik el az álomgyárak profitja

Új célért kampányol az amerikai szórakoztatóipar: lépéseket kívánnak tenni az internetről való, illegális letöltések ellen, hiszen a fájlcserés akciók hatalmas veszteségeket okoznak a zenei és szórakoztatóipari társaságoknak. Hollywood most felvette a kesztyűt, s mindenképp meg akarja keseríteni a web-kalózok életét.

Szellem

Képbűvölők

Az ezredelő szórakoztatóiparában a lemezlovasok mellett egyre fontosabb szereplők a zenés, táncos mulatságok látványvilágáért felelős alkotók. De a visual jockey, vagyis vj néven emlegetett fényírók már nemcsak bulikat, hanem népünnepélyeket, sőt költői esteket is bevilágítanak.

MTI Média

A sztárok védtelenek a bulvármédiával szemben

A Greenberg Traurig ügyvédi iroda szórakoztatóipari részlegének vezetője szerint a kulturális változások következtében sokkal nagyobb jogi védelemben kell részesíteni a hírességek magánéletét.

hvg.hu Média

A médiát az elkövetkező években felforgatja a technológia

Az IBM közzétette azt a tanulmányt, amely a média- és a szórakoztatóipar közeljövőjét festi fel. Ha a Big Blue szakértői helyesen látják a legfontosabb trendeket, akkor a következő öt évben a technológia még az eddigieknél is nagyobb változásokat fog okozni a médiacégek működésében, s emiatt a mi életünkben is.