Dübörgő szórakoztatóipar

A szórakoztató és média ágazat 2000 óta nem tapasztalt mértékben - évente 7,3 százalékkal - fejlődik, így 2009-re globális szinten elérheti az 1800 milliárd dolláros értéket a PricewaterhouseCoopers (PwC) legújabb felmérése szerint.

  • MTI MTI
Dübörgő szórakoztatóipar

A tanulmány szerint a növekedés motorjának az egyre javuló gazdasági környezet és a hirdetési bevételek emelkedése mellett a filmek, zenei fájlok, könyvek és videójátékok dinamikusan bővülő online terjesztése számít - állítja a nemzetközi tanácsadócég.

A globális kiadások növekedését főként a szélessávú internet és a vezeték nélküli technológiák gyors elterjedéséhez kapcsolódó új kiadások rohamos bővülése segíti. Az új technológiákhoz kapcsolódó kiadásokból származó teljes árbevétel a 2004-es 11,4 milliárd dolláros szintről 2009-re 73 milliárdra fog emelkedni - derül ki a "Globális szórakoztatóipari és média kilátások: 2005-2009" című felmérésből.

A szórakoztatóipari és média ágazaton belül továbbra is az USA számít a legnagyobb, ám legalacsonyabb - 5,6 százalékos - éves növekedési ütemmel rendelkező területnek. A piac összértéke az előrejelzés szerint 2009-re eléri a 690 milliárd dollárt.

A PwC régiónkénti elemzése alapján az európai, közel-keleti és afrikai régió éves szinten 6,5 százalékos növekedés mellett 2009-re várhatóan eléri az 572 milliárd dolláros összértéket. A közlemény szerint a zeneipar a mobiltelefonos, illetve internetes letöltések számának megugrásával az egyik legerősebb piaci szegmens lesz a régióban.

A felmérés szerint a videójátékok és az internet a két leggyorsabban növekvő szegmens. A videójátékok piaca 2009-ig a 16,5 százalékos éves növekedési ütem eredményeként el fogja érni az 55 milliárd dolláros összértéket. Az internetes kiadások az elkövetkező öt évben várhatóan meg fognak duplázódni és 2009-re 16,9 százalékos éves növekedési ütem mellett globálisan 289 milliárd dollárra fognak emelkedni.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.