Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A gépjárműforgalmazók július elsejétől büntethetők is, ha nem gondoskodnak az általuk forgalmazott gépkocsikról, amikor azok roncsautókká válnak például úgy, hogy erre szerződést kötnek megfelelő bontó-hasznosító cégekkel.
Eddig azonban mindössze három szerződés született a forgalmazó és a bontó-hasznosító oldal képviselői között a hulladékhasznosítási kötelezettség átvállalásáról. Győző Gábor, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) főtitkára elmondta: azt szeretnék elérni, hogy ne lehessen kivonni a forgalomból hivatalos bontási igazolás nélkül a roncsokat, vagy aki mégis ezt a megoldást választja, az a 2600 forintos bontási illetéknek legalább a hússzorosát, mintegy 52 ezer forintot legyen köteles fizetni külön illetékként.
"Az MGE kérte a környezetvédelmi tárcát, hogy a július 1-jei határidőt toják ki legalább fél évvel, ám eredménytelenül. A GKM-ben szerdán az érdekeltek jelenlétében megtartott egyeztetésen a környezetvédelmi hatóság ígéretet tett: ha a gépjármű forgalmazók nyilatkoznak arról, hogy már folyamatban van a szerződésük egy bontó-hasznosítóval, akkor azt pozitívan értékelik, és eltekintenek a szankcióktól" - hangsúlyozta az MGE főtitkára. Szerinte megoldást jelenthetne az is, ha a Belügyminisztérium módosítaná, az autók bontási igazolás alapján történő, végleges forgalomból való kivonásáról szóló rendeletét, amely egyszerűbbé, és egyértelműbbé tenné a járművek forgalomból való kivonását.
Egy EU irányelv és a hulladékká vált gépjárművekről szóló kormányrendelet szerint, a gépjárműimportőrök és forgalmazók legkésőbb június 30-ig köthettek szerződést egy bontó-hasznosító hálózattal, amelynek gondoskodnia kell megfelelő számú roncsautó átvételéről és feldolgozásáról. E szerződések híján, a legszigorúbb szankcióként péntektől, a gépjárműimportőrnek akár forgalmazási engedélyét is visszavonhatják, vagyis Magyarországon az adott márkakereskedő nem adhatna el egyetlen autót sem.
Hibbeyné Joó Márta, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium környezetvédelmi osztályának vezetője elmondta: szerinte is módosítani kellene a gépjárművek forgalomból történő kivonásának szabályozását, emellett a visszavételi kötelezettség teljesítését biztosító begyűjtő hálózat megszervezésének elmaradása esetén a további működést nem ellehetetlenítő szankcionálási rendszert kellene bevezetni a gépjármű forgalmazókra. Emlékeztetett arra, hogy a kormányrendelet meghatározza az elhasználódott gépjárművek gyártói felelősség alapján történő visszagyűjtését, az arra feljogosított, regisztrált autóbontókhoz való eljuttatását és a járművekből keletkezett hulladékok 2005 végéig 85 százalékos, 2015-ig pedig 95 százalékos újrahasznosítását.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.