szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az osztrák Hofer élelmiszer diszkont áruházlánc be akar lépni a magyar piacra is azután, hogy a jövő év első felében megnyitja első üzleteit Szlovéniában.

A vállalat az idén 30 új üzlet nyitását tervezi Ausztriában, ami azt jelenti, hogy 370-re növekszik a cég áruházainak a száma. A dolgozók számát 500-zal növelik, 5 ezerre. – mondta el Armin Burger, a cég vezérigazgatója.

A felső-ausztriai Sattledtben lévő Hofer a Wirtschaftsblatt beszámolója szerint az idén 2,8 milliárd euróra tervezi növelni árbevételét a tavalyi 2,6 milliárdról.

A Compass vállalati adatbázis szerint a Hofer árbevétele folyamatosan nőtt az utóbbi években: a 2002. évi 2,27 milliárd euróról 2,5 milliárdra 2003-ban és 2,6 milliárdra tavaly.

Egy piackutatás szerint a Hofer piaci részesedése Ausztriában 16,5 százalék.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Versenytársaitól csábít át vásárlókat a Lidl

Tavaly a hazai kiskereskedelem egyik legfontosabb eseménye a Lidl magyarországi diszkontpiacra való belépése volt. Az új szereplő vásárlóit főleg a piacon már huzamosabb ideje jelen lévő más üzletláncoktól hódította el - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet multikliens tanulmánysorozatának első jelentéséből.

Gazdaság

Új diszkontlánc jön Magyarországra

Noha a szakma évek óta az élelmiszer-kereskedelmi piac telítettségéről beszél, a Lidlnél is nagyobb Aldi épp most készül Magyarország meghódítására. A két diszkontlánc áldozatai a belterületi kisvállalkozók lesznek.