szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A francia és magyar bormarketing közös erővel próbálná megdolgozni az amerikai piacot. Ezt célozza a Rhone és Elzász környéki borszakemberek és a Magyar Bormarketing Kht. tervezett együttműködése.

Magyar-francia borpiaci együttműködésre tett javaslatot az a Rhone és Elzász vidékéről érkező francia bormarketing delegáció, amely az amerikai piacon szeretne együttműködni a jövőben magyar borászokkal - jelentette be Horváth Csaba, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkár-helyettese.
   
A két francia borvidékről érkezett szakértők tárgyaltak a Magyar Bormarketing Kht. alapítóinak megbízottaival, ajánlatot téve arra, hogy a két francia borvidék és a Magyar Bormarketing Kht. közösen pályázzon uniós forrásokra annak érdekében, hogy a Rhone vidéki vörös-, valamint az elzászi fehér borokat és a tokaji borokat jobban megismertessék az amerikai borpiacon.
   
A program három évre szólna, és évenként 1-1 millió euró állna rendelkezésre az amerikai piac megdolgozására. A pályázatot október 1-ig kell az Unióhoz benyújtani.  
    
Az együttműködési szerződést néhány héten belül alá lehet írni, és így reális esély nyílik arra, hogy a tokaji bort valóban ismertté lehessen tenni az Egyesült Államokban.
   
A főtitkár-helyettes kiemelte, hogy a pályázaton a magyarok egyenrangú félként vesznek részt, és a továbbiakban újabb Európai Unión kívüli országokban is látnak lehetőséget ilyen együttműködésre a franciákkal.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Közösen reklámoznák a francia és magyar borokat

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) örömmel nyugtázta, hogy már két éve hangoztatott javaslatát végül is várhatóan elfogadja a kormány és az Európai Unió szőlőtermelő országainak gyakorlatához hasonlóan Magyarországon is nullakulcsos lesz a jövőben a bor jövedéki adója - mondta Urbán András, a HNT főtitkára.