szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Érdekes borkóstolóra került sor a budai Várban lévő Magyar Borok Házában: a részben svéd tulajdonban lévő magyarországi borház - palackos és dobozos - nedűit egy chilei borász kínálta az érdeklődőknek.

A pécsi központú cég a nagy múltú magyar borrégióban termelteti vörös és fehér borait illetve pezsgőit, amelyek régen a Pannonia nevet viselték, mára azonban - tulajdonosváltás miatt - új márkanevet kapták.

A hegy elegáns palackokban - és újdonságképpen a külföldön oly népszerű dobozokban - kínált levét egy Magyarországon évek óta e borháznak dolgozó chilei borász, Luis Alberto Fuentes Santelices töltögette a kóstolóra igyekvő szakembereknek. A chilei borász elismert szakértelme garancia arra, hogy a világszerte népszerű chilei borokhoz hasonlóan a ház magyar borai is sikeresek lesznek külföldön.

Azért kínálják dobozokban is a bort, mert ez az árusítási forma nagyon népszerű lett az utóbbi időkben a skandináv államokban.

Magyarországon ennek az árusítási formának még nincs múltja. A cég szándéka szerint a vendéglátóiparban használt kannás borokat válthatnák ki a dobozosokkal, jóllehet, a kannás borok magyarországi megítélése más.

Praktikus okokból a szállító kannákat jelentős mértékben kiválthatnák a higiénikus, dobozos-zacskós változatok, hiszen nem kellene azokat kimosni, visszaváltani. A "bag in box" forma ráadásul hosszú ideig garantálná a minőséget.

A svéd-magyar cég Magyarországon kívül a skandináv, köztük természetesen az ígéretes és igényes svéd piacon szeretné bevezetni borait. Ehhez először meg kell nyerni a helyi monopolhelyzetű System Bolaget alkohol-nagykereskedelmi vállalatot. Ide bekerülni csak akkor lehet, ha a termékek megfelelnek a magas minőségi követelményeknek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Együtt a francia borászokkal az amerikai piacon

A francia és magyar bormarketing közös erővel próbálná megdolgozni az amerikai piacot. Ezt célozza a Rhone és Elzász környéki borszakemberek és a Magyar Bormarketing Kht. tervezett együttműködése.

Hét nap

BORFELESLEG

Félmillió hektoliter bor lepárlására kér támogatást az EU-tól a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) - jelentette be...

MTI Gazdaság

Közösen reklámoznák a francia és magyar borokat

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) örömmel nyugtázta, hogy már két éve hangoztatott javaslatát végül is várhatóan elfogadja a kormány és az Európai Unió szőlőtermelő országainak gyakorlatához hasonlóan Magyarországon is nullakulcsos lesz a jövőben a bor jövedéki adója - mondta Urbán András, a HNT főtitkára.